۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۷۷۱۸
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ایجاد زیرساختی مبتنی بر فضای ابری شدند که برای انجام تصویربرداری حضور بیمار کاهش می یابد. این روش برای پیشگیری از کرونا نیز مناسب است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر -امیرحسین رسولی بنیان گذار شرکت دانش بنیان فعال در حوزه انفورماتیک پزشکی اظهار کرد: با استفاده از تکنیک ها و مزایایی که دنیای فناوری اطلاعات و راهکارهای مبتنی بر آن در اختیارمان قرار داده می توان از فضای ابری برای استفاده حداقلی از منابع و بالا بردن سطح کیفیت درمان کشور بهره برد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد آشنایی زیادی با فضای ابری ندارند، بیان کرد: می توان با استفاده از فضای ابری و بسترهای کامپیوتری امکانات ویژه ای در اختیار پزشکان و بیماران قرار داد.

وی  با اشاره به سامانه و زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری که در این شرکت طراحی شده است گفت: یکی از موضوعاتی که همواره در اخذ تصاویر پزشکی مطرح است این است که بیمار باید چند مرحله به مرکز تصویربرداری و پزشک مراجعه کند؛ با توجه به شرایط کنونی و انتقال شیوع کرونا این رفت و آمدها باید به حداقل  برسد از این رو استفاده از زیرساختی که باعث کاهش این رفت و امدها شود نیاز است.

رسولی با تاکید بر اینکه این شرکت توانسته است بر اساس استانداردهای جهانی، زیرساخت ها، نرم افزار و سخت افزار را در اختیار مراکز تصویربرداری و بیمارستان ها قرار دهد عنوان کرد: آرشیومد محصولی است که ما طراحی کرده‌ایم و اگر مراکز تصویربرداری یا بیمارستانی به سامانه ای که طراحی شده است مجهز شوند می توانند تنها با یکبار حضور بیمار، تمام اقدامات مربوط به تصویربرداری را انجام دهند و نتیجه تصویر را به پزشک و بیمار ارائه دهند.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه این سامانه در بستر اینترنت است، نتیجه تصویربرداری می تواند در اختیار پزشکان کشور و بیماران قرار گیرد.

به گفته رسولی، به دلیل شیوع کرونا نیاز است که کمترین حضور بیمار و پزشک و کمترین تماس ها بین افراد برقرار شود که این سامانه باعث ارتباط حداقلی پزشک و بیمار می شود.

 رسولی با بیان اینکه از این سامانه نیز می توان برای تشخیص بیماریهای مختلف از جمله کرونا استفاده شود، عنوان کرد: بیمارستان ها و مراکز تصویر برداری می توانند به زیرساخت هایی همچون نرم افزار، سامانه ها و سیستم های سخت افزاری همچون رایانه و پردازشگر مجهز شوند تا بتوانند از این سامانه تبادل و انتقال تصاویر بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه صفر تا صد طراحی این سامانه ابری و برنامه نویسی ها توسط تیم شرکت بوده است، بیان کرد: با استفاده از این سامانه توسط مرکز و بیمارستان، پزشک و بیمار می توانند تصویر رادیولوژی و گزارش مربوط به بیمار را در بستر اینترنت با تلفن همراه، تبلت و ... مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه فیلم‌های تصویربرداری پزشکی یکی از بزرگترین آلاینده‌های محیط زیست هستند و باید از چرخه استفاده پزشکی حذف شوند بیان کرد: بر اساس آمار حدود ۵۰ میلیون یورو سالانه واردات فیلم رادیولوژی به کشور داریم که می توان با استفاده از این زیرساخت از خروج ارز در این زمینه جلوگیری کرد.

رسولی تاکید کرد: مراکز تصویر برداری سراسر کشور می توانند با انعقاد قرارداد با شرکت، ظرف ۷۲ ساعت مجهز به سیستم شوند و خدمات آنلاین دریافت کنند.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، این شرکت امکان صادرات این خدمت را به کشورهای همسایه ایران و سراسر دنیا دارد و برای پیشبرد اهداف، کاهش هزینه ها، بالابردن دقت و صحت تشخیص و ارائه گزارش های تصویربرداری این اقدام را توسعه خواهد داد.

وی با بیان اینکه این سامانه مشابه خارجی ندارد، بیان کرد: در بازه زمانی‌ای که این سیستم  طراحی شده است ۵۰ بیمارستان از این خدمات به صورت آنلاین بهره می برند و نزدیک به ۸۰۰ پزشک از آن استفاده می کنند؛ همچنین ۷۰ هزار پرونده پزشکی تا کنون در این سامانه تبادل و ذخیره شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر