۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۷۷۱
مدیر کنترل کیفیت قطارشهری شیراز:
رضایی در بخشی دیگر از توضیحات خود به چند منظوره بودن تونل‌های مترو اشاره و اضافه کرد: در زمان احداث تونل‌های مترو به موضوع پدافند غیر عامل توجهی مضاعف شده است، لذا این تونل‌ها را می‌توان به عنوان جان پناه در زمان وقوع بحران به لحاظ مقاومت بالا و نفوذ نا‌پذیری مورد توجه قرار داد.
محمد حسن رضایی در نشست خبری افزود: موضوع عایق بندی تونل‌های زیرزمینی امروز به دو روش بهره‌گیری از بتن سازه آب بندی شده و در مرحله دوم استفاده از ورق‌های عایق شده‌ در تمام دنیا متداول است.

این کارشناس با تاکید براینکه ورق‌های به‌کار برده شده در عایق‌بندی دیواره تونل‌های مترو، از استانداردترین مصالح موجود در جهان است، در عین‌حال خاطرنشان کرد: در زمان بهره‌برداری هر پروژه‌ای ممکن است نواقصی به چشم بخورد، از جمله نشت آب که خوشبختانه در تونل‌های خط یک به طول حدود 20 کیلومتراین مشکل کمتر دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: در برخی ایستگاه‌ها به دلیل تراز بالای سطح آب زیرزمینی منطقه و نواقص اجرائی، بعضا شاهد نشت آب هستیم که با شیوه‌های فنی در حال رفع این معضل هستیم.

این کارشناس مسئول افزود : تونل‌های قطار شهری شیراز در عمق 10 تا 28 متری زمین احداث شده و در زمان بارش باران یا وقوع سیلاب امکان آبگرفتگی در حد بسیار کمی وجود دارد، لذا تدابیر خاص برای مقابله با این حوادث پیش‌بینی شده تا ضریب احتمال خسارت را بشدت کاهش دهد.

رضایی گفت: در بعضی نقاط وقتی خاکبرداری ایستگاه انجام می‌شود زیر تراز آب‌های زیر زمینی قرار می‌گیریم که آب با پمپاژ به خارج ایستگاه هدایت می‌شود.

وی در بخشی دیگر از توضیحات خود به چند منظوره بودن تونل‌های مترو اشاره و اضافه کرد: در زمان احداث تونل‌های مترو به موضوع پدافند غیر عامل توجهی مضاعف شده است، لذا این تونل‌ها را می‌توان به عنوان جان پناه در زمان وقوع بحران به لحاظ مقاومت بالا و نفوذ نا‌پذیری مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایسنا، در مسیر تونل‌های قطار شهری مسیر خط یک که بین 10 تا 28 متری عمق زمین اجرا شده، در بعضی نقاط، نشتی آب دیده شده که تدابیری برای مرمت این نقاط اتخاذ و اجرایی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر