۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۷۶۷۹
آخرین تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا:
آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، کاهش ازدحام در تمام مراکز اقتصادی و اداری، تداوم کنترل مبادی ورودی استان، ضدعفونی کردن امکان عمومی و مراکز تجاری و کاهش جمعیت شاغل در ادارات و سازمان‌ها، آخرین تصمیمات ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا بود که ظهر امروز در نشست این ستاد به ریاست استاندار آذربایجان شرقی به تصویب رسید.
به گزارش پایداری ملی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی اجرای این طرح را اقدامی مهم در جهت پیشگیری از شیوع کرونا و مراقبت در خانه عنوان کرد و گفت: این طرح، تنها راه حل مشکل به وجود آمده است و با اجرای آن در سطح کشور، نسبت به ریشه‌کن شدن کرونا خوش‌بین هستیم.

پورمحمدی با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای اجرای این طرح، گفت: خوشبختانه با تجربیاتی که سازمان بسیج و بخش بهداشت و درمان در بحران‌های مختلف داشته‌اند ساختار اجرای این طرح در استان فراهم است و امیدواریم به زودی شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسئول برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و بخش بهداشت و درمان، در خط مقدم این کار هستند و در این شرایط همه باید برای مقابله با این بیماری دست به دست هم دهند.

پورمحمدی افزود: تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ساخت و توسعه فضاهای درمانی استان، امروز اثربخشی خود را نشان داده و تأثیر بسزایی در مدیریت و مقابله با این بیماری داشته است.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا همچنین بر اطلاع‌رسانی شفاف مصوبات این ستاد تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی، انتشار اخبار غیرواقعی و تشویق اذهان عمومی به هیچ وجد قابل قبول نیست و دستگاه‌های مسئول باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تأکید بر کاهش ازدحام در تمامی مراکز اقتصادی و اداری و کنترل جدی مبادی ورودی استان، گفت: در عین حال، نیازمندی‌ها و کالاهای اساسی باید به وفور در دسترس مردم باشد.

پورمحمدی همچنین بر کاهش مراجعات مردم به دستگاه‌های اداری تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی، ادارات و سازمان‌ها در این شرایط باید با تمام توان پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی بوده و از همه امکانات خود در این راستا استفاده کنند؛ اما در عین حال می‌توانند برای کاهش جمعیت شاغل در ادارات، امکان دورکاری و شیفت‌کاری را برای کارکنان خود فراهم کنند.

وی بر تداوم اقدامات ضدعفونی در اماکن عمومی و مراکز تجاری با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی مرتبط نیز تأکید کرد و گفت: تمام مراکز در زمان ضدعفونی باید تعطیل شوند.

در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سایر دستگاه‌های مسئول برای کنترل و مدیریت این بیماری ارائه و درخصوص برنامه‌های آتی بحث و تبادل نظر شد.

فرمانده سپاه عاشورا و فرمانده نیروی انتظامی استان نیز در این نشست گزارشی از تمیهدات انجام یافته برای اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان و همچنین روند کنترل مبادی ورودی استان ارائه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه آخرین آمار مبتلایان قطعی به کرونا را در استان اعلام کرد.

محمدحسین صومی با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان قطعی در استان، 57 سال و فوت‌شدگان، 66 سال است، افزود: در روزهای گذشته، تست کرونای 12 نفر از پزشکان و پرستاران استان نیز مثبت شده است که خوشبختانه با وضعیت عمومی خوبی در خانه‌های خود تحت مراقبت هستند.

وی افزود: کنترل استرس نقش مهمی هم در پیشگیری از ابتلا به کرونا و هم در تسهیل روند بهبودی مبتلایان دارد.

فرمانده سپاه عاشورا نیز از تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه و اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، قطع چرخه بیماری بین افراد مبتلا و سالم است و در جریان آن، تمام افراد با هماهنگی مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج غربال‌گری خواهند شد.

سردار عابدین خرم با بیان اینکه 32 هزار نفر در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند، افزود: در مرحله اول، 8 هزار نفر در حال آموزش هستند که بعد از اتمام دوره آموزشی، در مراکز سلامت مستقر خواهند شد و از طریق ارتباط تلفنی، همه جمعیت مناطق تحت پوشش مراکز را از نظر علایم بیماری، غربال‌گری خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر