۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۷۶۳۶
دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: امیدوارم جناب رئیس جمهور هرچه سریعتر شخصاً پای کار آمده و با تشکیل ستاد بحران با ریاست خود، همه امکانات کشور را برای مهار این ویروس منحوس پای کار بیاورد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس - حجّت الاسلام بهزاد زارع، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: گرچه بنده از منتقدین جدّی دولت هستم و حتی در مواردی کار از انتقاد هم گذشته، اما معتقدم در شرایط فعلی که مردم مظلوم کشورمان درگیر بلای منحوس کرونا هستند مجالی برای انتقاد نیست و همه باید به کمک همین دولتِ ولو ضعیف بشتابیم تاشاید دردی ازمردم التیام یابد.

وی با بیان اینکه انتقاد را در این شرایط به‌دور از انصاف می‌دانم، گفت: با این حال، دولت‌مردان ما بویژه رئیس جمهور محترم به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که صبر هر صابری هم لبریز می‌شود.

زارع ادامه داد: گرچه کادر درمانی کشور از وزیر محترم بهداشت تا پرستاران و نیز نیروهای مسلح و گروه‌های جهادی به کمک مردم شتافته‌اند که به همه آن‌ها خداقوت می‌گوییم، اما اگر کمی واقع‌بین باشیم، اقتضای بحرانی با این گستردگی، بسیج همه امکانات کشور را می‌طلبد.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: ستاد مقابله با کرونا باید در قامت بالاترین مقام اجرایی کشور شکل بگیرد تا بتواند همه امکانات کشور را پای کار بیاورد نه‌تنها یک وزارت‌خانه را.

*افتادن بار بر دوش یک وزارتخانه، بی تدبیری است

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان کشور برای مقابله با کرونا گفت: امکانات دولت بحمدالله کم نیست اما این رفتار دولت‌مردان ما که تمام این  بار عظیم را بر دوش یک وزارتخانه که نیمی از نیروهای آن هم آموزشی هستند، عین بی‌تدبیری است.

زارع ادامه داد: در این مدت علی‌رغم تلاش کادر وزارت بهداشت، شاهد ضعفها و سوء‌مدیریت‌ها و ناهماهنگی‌های فراوانی بوده و هستیم که اگر حمایت خودجوش مردم و نیروهای مسلح نبود هر آن ممکن بود به فاجعه‌ای تبدیل شود. به‌عنوان مثال در حالی که وزیر بهداشت به‌درستی از مردم می‌خواهد درخانه بمانند، در بخشی دیگر بنزین سهمیه سفرهای نوروزی تصویب می‌شود.

*فرصت طلبان قرنطینه نشدن قم را به مراجع نسبت می دهند

وی با اشاره به طرح موضوع قرنطینه قم گفت: در حالی که امکانات و الزامات واقعیِ پای‌کارآمده، قادر به قرنطینه یک روستا هم نیست، عده‌ای دم از تخلف و عدم قرنطینه قم که شاهراه حیاتی چند استان است می‌زنند و عده‌ای فرصت‌طلب هم عدم اجرای آن را به علما و مراجع معظّم نسبت می‌دهند.

زارع با بیان اینکه در کشورهایی که حتی با بحران کمتری مواجه هستند، رئیس دولت وسط میدان است، گفت: با کمال تأسف، غیبت آقای روحانی، حتی دست‌مایه مزاح و تولید طنز  در فضای مجازی و رسانه‌ها شده است.

وی ادامه داد: البته رفتار بزرگواران در این دولت، مسبوق به سابقه است، مثلاً در سیل ابتدای سال، معلوم شد استاندار گلستان در سفر خارجی به‌سر می‌برد.
 
زارع در ادامه گفت: کشوری که درگیر چنین مصیبتی شده، چطور و با چه منطقی، مهمترین سازمان امدادی‌اش رئیس ندارد؟

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: امیدوارم جناب رئیس جمهور هرچه سریعتر شخصاً پای کار آمده و با تشکیل ستاد بحران با ریاست خود، همه امکانات کشور را برای مهار این ویروس منحوس پای کار بیاورند تا جبران مافات شود ان‌شاالله.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر