۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۷۶۳۱
در قالب قرارگاه پدافند زیستی استان
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اظهار داشت: امروز و با توجه به شرایط کشور، بیش از پیش لزوم همکاری، وحدت و همدلی مابین دستگاههای اجرایی و مردم در حوزه بهداشت و درمان ضرورت دارد.
ماشاالله جدیدی
به گزارش پایداری ملی، سومین جلسه کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مبارزه با کرونا در قالب قرارگاه پدافند زیستی استان با حضور ایرج کارخائی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و سردار دامغانی، فرمانده سپاه استان در سالن سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حسینی، نماینده ولی فقیه در سپاه قائم استان تلاش جهت بهبود سلامتی و پیشگیری از شیوع بیماری را حسنه دانست و افزود: رعایت کامل نکات بهداشتی  همراه با توسل و ذکر و انابه، دو گزینه برای مبارزه وحل مشکل کرونا است.

سپس کارخائی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: امروز و با توجه به شرایط کشور، بیش از پیش لزوم همکاری، وحدت و همدلی مابین دستگاههای اجرایی و مردم در حوزه بهداشت و درمان ضرورت دارد.

کارخائی افزود: امروز با توجه به اینکه دشمنان نظام با هجمه روانی و رسانه ای گسترده و پرحجم و با بکارگیری تمامی ابزار و امکانات بصورت مغرضانه سعی در تخریب اقدامات و تلاش های صورت گرفته در خصوص مبارزه با این بیماری را در کشور دارند، باید هوشیار و آگاه باشیم. البته در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی تاکنون، تجربه نشان داده که هرگاه نیروهای سلحشور و غیرتمند بسیجی با روحیه خستگی ناپذیر خود پای کار بودند، توانستیم از شرایط بحران و خطر به سلامت عبور کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود، پزشکان و پرستاران، سپاه و بسیج خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام شده و پیش رو، ان شاالله شاهد ریشه کن شدن این بیماری خواهیم بود.

در این جلسه دکتر جندقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن توضیح در مورد راه اندازی سامانه پایش سلامت شهروندان به نشانی salamat.gov.ir ، گفت: این سامانه در خصوص ابتلا به کرونا و وضعیت پیرامونی خانوار آنها در دسترس عموم قرار گرفته است و مردم باید با مراجعه و ثبت نام در این سامانه و پاسخگویی به تعدادی سوال، همیار دستگاه های متولی در جهت بیماریابی باشند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن خبر دادن از تشکیل 4تیم در قالب مراقبت از منازل، سالم سازی محیط، بسیج ادارات و کنترل عملیات ورود و خروج مبادی شهر از همه آحاد مردم خواست تا به یاری همدیگر زمان اوج این بیماری به تعویق بیندازیم تا هم تجهیزات درمانی قویتر شوند و هم کادر درمانی بهتر بتوانند اقدام نمایند.

در ادامه دکتر شیبانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آموزش را مهمترین رکن در کنترل روند و توقف چرخه شیوع ویروس کرونا دانست و ضمن تاکید بر حفظ و مراقبت از سالمندان به واسطه اینکه به میزان بیشتری در معرض خطر هستند، بر ضرورت پرهیز از حضور در مراکز پرازدحام و پرتردد و مراکز خرید تاکید کرد.

در پایان این جلسه سردار دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) و جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان با تشکر از تمام دست اندرکاران و مسئولانی که امروز پیگیر مسائل مرتبط با بهداشت و سلامت مردم هستند بیان داشت: در حوزه درمان پیش بینی ها قبل از شیوع بیماری کرونا انجام شده بود و آمادگی لازم دربین کادر درمانی و پزشکان استان وجود داشت که جای بسی قدردانی دارد.

سردار دامغانی کمبود دسترسی به اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده را مسئله ای کشوری دانست و افزود: این موضوع مختص استان سمنان نیست ولی با این حال بسیار بیشتر از میزان افزایش بیماری، تلاش مسئولان استان بوده و اقدامات خوبی برای رفع این مشکل در حال انجام است.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان ضمن تقدیر از تشکیل ستاد مردمی مبارزه با کرونا، آن را از اقدامات لازم و مطلوب انجام گرفته در خصوص مبارزه با کرونا دانست و از شروع به فعالیت نمودن قرارگاه پدافند زیستی در داخل مجموعه سپاه با دستور کار مشخص و برنامه ریزی شده خبر داد و گفت: علی رغم کمبودهای موجود، اوضاع استان سمنان به صورت کامل تحت کنترل است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) بیان داشت: در مرحله نخست بالغ بر سه هزار ماسک توسط مجموعه سپاه تهیه و عرضه شد و اقدامات خوبی نیز برای ادامه این مهم پیش بینی شده است. امر ضدعفونی و گندزدایی از معابر شهرها نیز توسط سپاه استان انجام شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. همچنین ظرفیت بسیج رسانه ای سپاه نیز با اقدامات پرحجم در این راستا به کار گرفته شده و طی برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده پررنگ تر و پرحجم تر دنبال خواهد شد.

سردار دامغانی خاطر نشان کرد: بنده معتقدم غالب مردم عزیزمان با توجه به شیوع ویروس کرونا، تغییر رویه و رفتار داده اند و اندک افرادی هم که از این قاعده مستثنی هستند، به دلیل کمبود آگاهی بخشی و آموزش بوده که نیاز است تا آموزش و اطلاع رسانی برای این افراد نیز در دستور کار قرار گیرد. توصیه داریم در ایام نوروز، مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگران، مسائل بهداشتی را رعایت کنند. چرا که شیوع و انتقال بیماری به دیگران به واسطه رفت و آمد، نمونه بارز تضییع حق الناس بوده و از لحاظ شرعی حقی بر گردن ما خواهد گذاشت.

در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی نقطه نظراتشان را بیان داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر