۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹
کد خبر: ۵۷۴۶۰
اطلاعات گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به بیانیه اطلاعات این کشور اعلام کرد که مدارکی در دست دارد که رئیس اطلاعات در ترور شهدای مقاومت دست دارد.
به گزارش پایداری ملی، بخش اطلاعات گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس اطلاعات عراق در ترور شهدای مقاومت در فرودگاه بغداد دست داشته است.

حزب‌الله عراق در این بیانیه که شامگاه چهارشنبه منتشر شد، گفت که برخی از نیروهای امنیتی عراق به آمریکا در ترور شهدای مقاومت شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق کمک کرده‌اند. 

در این بیانیه آمده است: «پیشتر در دست‌ داشتن مصطفی الکاظمی در ترور شهدای پیروزی شک وجود داشت ولی اطلاعات به دست آمده از یک فرمانده دستگاه امنیتی (که دیروز صحبت کرده) جای شکی باقی نمی‌گذارد».

به گزارش شبکه الغدیر عراق، حزب‌الله این کشور گفته جنایت تاریخی در اطراف فرودگاه بغداد با اطلاع یکی از رؤسای سه‌گانه صورت گرفته و او این اقدام بزدلانه را تسهیل کرده است.

اطلاعات حزب‌الله گفته اطلاعاتی در این خصوص دارد و حاضر است فقط در اختیار «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور قرار دهد.

اطلاعات عراق عصر امروز در واکنش به اظهارات مسئول امنیتی حزب الله عراق بیانیه‌ای صادر کرد و هرگونه دست داشتن خود در عملیات ترور را رد کرد. مخابرات عراق مدعی شد که این گونه اخبارها امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کند.

 سازمان اطلاعات عراق در بیانیه خود از الکاظمی دفاع کرده  و ادعای دست داشتن وی در ترور شهدای مقاومت را اهانت به وی قلمداد کرده است.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر