۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۷۲۴۴
استاندار آذربایجان شرقی:
محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی که با حضور اعضاء و با موضوع پیگیری مصوبات قبلی و تدابیر پیشگیرانه در مورد ویروس کرونا برگزار شد گفت: کمپین‌ها و تشکل‌های مردم نهاد (NGO) می‌توانند یک از بازوهای اصلی مردمی دانشگاه علوم پزشکی استان باشند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، پورمحمدی در این جلسه گفت: رمز پیروزی بر این ویروس نوپدید همکاری، هماهنگی و عظم ملی و استانی است که در استان آذربایجان شرقی این امر محقق گردیده است.

وی همچنین از صدا و سیمای استان به عنوان رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی و مدیریت افکار عمومی خواست امنیت روانی جامعه و مردم را با شفاف سازی و تولید برنامه‌های آگاهی بخش بهبود بخشند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر پشتیبانی تمام دستگاه‌های اجرایی استان از دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای کنترل ویروس کرونا در کمترین زمان ممکن، گفت: حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه و آموزش خانواده‌ها، مهم‌ترین کاری است که در حال حاضر باید انجام شود و بایددر این زمینه از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

پورمحمدی در جلسه کارگروه پدافند زیستی استان با موضوع بررسی آخرین وضعیت کنترل بیماری کرونا و اقدامات انجام یافته در این خصوص، اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده، آمادگی خوبی در بخش‌های مختلف استان ایجاد شده و اطمینان داریم که با کمترین مشکل می‌توانیم از این پدیده‌ای که برای کشور پیش آمده به سلامت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه پدیده بیماری کرونا، ابعاد مختلفی دارد که باید به همه آنها توجه کرد، افزود: مهم‌ترین مسأله در حال حاضر، سلامت مردم است و نسبت به این مسأله باید دقت، جدیت و آمادگی کامل داشته باشیم؛ در عین حال نباید امنیت روانی جامعه و فعالیت بخش‌های مختلف دچار اختلال شود.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با بیان اینکه تا این لحظه، هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده است، گفت: از روز شنبه هفته آینده، زنجیره کامل تست کرونا در اختیار استان قرار می‌گیرد و امکان انجام این تست و مشخص شدن نتیجه آن در استان فراهم می‌شود.

وی درخصوص تولید و توزیع لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز گفت: در حال حاضر تعدادی از واحدهای تولیدی و همچنین دانشکده‌های داروسازی در حال تولید مواد ضدعفونی‌کننده هستند و از این نظر در روزهای آینده هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

اعضای قرارگاه پدافند زیستی استان نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را در مورد راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و همچنین اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌ها و نهادهای استان در این خصوص بیان کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر