۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۶۹۶۳
گزارش منابع چینی حاکی است : با اجرای سیاست های اصلاحات و درهای باز از سال ۱۹۷۹ میلادی تاکنون در چین ، آمارها نشان می دهد که پکن در نهایت موفق به ریشه کن کردن فقر در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در شرق آسیا در سال ۲۰۱۹ شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا -گزارش رسانه های چین در روز شنبه حاکی است: از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی به طور میانگین هر سال ۱۲ میلیون نفر از جمعیت فقرای چین کمتر شده است جمعیت فقرا در چین بر اساس این گزارش در سال ۲۰۱۲ میلادی نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر بود اما تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به کمتر از ۱۷ میلیون نفر رسید و با توجه به این میزان کاهش جمعیت فقیر، انتظار می رود در سال ۲۰۲۰ میلادی در کل کشور، فقر ریشه کن شود.

کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گزارش داده است: در سال ۲۰۲۰ میلادی دیگر اثری از فقر در مناطق روستایی چین وجود نخواهد داشت و بتدریج وضعیت رفاهی مردم بهبود خواهد یافت.

آمارهای رسمی نشان می دهد: در طول ۴۰ سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در چین از فقر نجات یافته اند با این حساب از سال ۲۰۲۰ میلادی بتدریج روستاییان چین از امنیت مسکن، خوراک، پوشاک، بهداشت و آموزش کافی بهره مند خواهند شد.

در سال ۲۰۱۹ میلادی هم چین توانست بیش از ۱۰ میلیون نفر را از فقر نجات دهد، دستآوردهای چین در زمینه فقرزدایی به خاطر تلاش فراوان و سیاست های درست دولت چین و رشد و توسعه اقتصادی این کشور در بیش از ۴۰ سال گذشته حاصل شده و اقدامات چین در این راستا یک الگوی جدید فقرزدایی در جهان را ایجاد کرده است.

«جرج چدیک» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور همکاری جنوب جنوب به چین، رها شدن میلیون‌ها نفر از جمعیت چین از چنگ فقر یک رویداد ممتاز در تاریخ توسعه بشر و در عین حال یک الگوی خوب برای توسعه جهانی است.

چین همواره تجربیات موفق خود را در اختیار جهان قرار داده است به طوری که در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل ایده "فقرزدایی هدفمند" چین، در قطعنامه فقرزدایی روستایی سال ۲۰۱۸ ثبت شد. همچنین بانک جهانی با انتشار «توسعه تجارت الکترونیک و تجربیات چین» در نوامبر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد تجربیات خوب چین در زمینه توسعه تجارت الکترونیک و یاری آن به رشد اقتصادی، نوآوری صنعتی، اشتغال‌زایی و بهبود زندگی مردم برای دیگر کشورهای در حال توسعه قابل استفاده است.

چین همچنین کمک های سیاسی خود را بدون هیچ پیش شرطی در اختیار کشورهای در حال توسعه گذاشته است پکن قصد دارد تا در سال ۲۰۲۰، با حل و فصل کامل مساله فقر هدف تبدیل شدن به جامعه‌ای با رفاه نسبی از هر نظر را محقق سازد تحقق این هدف یک معجزه در تاریخ فقرزدایی بشر به شمار می‌رود و در عین حال اطمینان جامعه جهانی برای غلبه بر فقر را افزایش خواهد داد.

«چن جی گانگ» معاون دفتر فقرزدایی و عمران شورای دولتی چین در این مورد اظهار داشت: تا پایان سال ۲۰۱۸ چین توانسته است به طور میانگین با کاهش سالانه بیش از ۱۳ میلیون از جمعیت فقیر کشور این تعداد را به ۸۲ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر برساند که بزرگترین دستاورد چین در تاریخ فقرزدایی جهان به شمار می رود.

او گفت تا پایان سال ۲۰۱۸، میزان شیوع فقر از ۱۰.۲ درصد به ۱.۷ درصد کاهش یافته و که بهترین وضعیت فقرزدایی در تاریخ چین به شمار می رود و باعث شده که چین با بیشترین میزان کاهش جمعیت فقیر خود در جهان، پیش از کشورهای دیگر اهداف توسعه هزاره سازمان ملل را عملی کند و درعین حال تدابیر و برنامه های خود برای کاهش فقر در اختیار سایر کشورهای جهان قرار دهد.

چن تصریح کرد ریشه کن کردن فقر یک رسالت مشترک بشری و تلاش برای رسیدن به یک زندگی بهتر خواسته همه انسان‌ها است مدت ها است که چین با جامعه بین المللی در زمینه کاهش فقر مبادلات نزدیک و همکاری عمیق دارد و ملت چین سهمی مثبت در زمینه فقرزدایی در جهان داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر