۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۶۸۲
رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه ایستگاه کلنگ زنی شده البرز را جزء ایستگاه‌های آتش نشانی خاص ارومیه معرفی کرد و افزود: این ایستگاه با بکارگیری 38 نفر که 33 نفر از نیروی آن عملیاتی خواهند بود از پدافند غیر عامل نیز برخوردار خواهد بود.

علی رستمی،اظهار کرد: خوشبختانه سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه از بعد تجهیزات دچار کمبودهای کلانی نیست و بیشترین کمبود در حال حاضر از ناحیه تجهیزات امداد چاه و نبود نردبان 52 متری احساس می شود.

وی افزود: این مشکل نیز با مسئولان مربوطه در میان گذاشته شده که با تصویب فرمانداری و شورای شهر در صدد تامین آن هستند.

رستمی مهمترین پروژه های در دست احداث سازمان آتش نشانی را سه ایستگاه البرز، المهدی و شهرک گلمان ارومیه عنوان کرد و گفت: امید می رود تا دو سال آینده با بهره برداری از این سه ایستگاه آتش نشانی تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی به 10 مورد برسد تا بتوانیم خدمات بهتری به شهروندان ارومیه ارائه دهیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه ایستگاه کلنگ زنی شده البرز را جزء ایستگاه‌های آتش نشانی خاص ارومیه معرفی کرد و افزود: این ایستگاه با بکارگیری 38 نفر که 33 نفر از نیروی آن عملیاتی خواهند بود از پدافند غیر عامل نیز برخوردار خواهد بود.

وی یکی از سیاست های سازمان آتش نشانی جذب متخصصان جوان و فعال در این سازمان دانست و گفت: در این راستا آزمونی جهت جذب نیرو برگزار شده که تعداد 76 نفر از جوانان متخصص، هوشیار و فعال برگزیده و جذب سازمان خواهند شد.

رستمی افزود: با جذب نیروی جدید تعداد کارکنان سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه به 120 نفر می رسد که تا کنون نیز 43 نفر از خدمتگذاران این سازمان بازنشسته شده اند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون سازمان آتش نشانی ارومیه به بکارگیری 43 دستگاه سبک و سنگین امداد و اتباع حریق در حال خدمات رسانی به شهروندان ارومیه ای و روستاهای اطراف است که ایستگاه های در حال تاسیس نیز هر کدام یک دستگاه خودروی سبک و دو دستگاه خودروی سنگین در اختیار خواهند داشت.

رستمی شهر ارومیه را از ناحیه تعداد ایستگاههای آتش نشانی ضعیف عنوان کرد و گفت: با توجه به ترافیک شهری و برخی مشکلات جانبی امدادگران در ارائه خدمات امدادی با مشکل مواجه می شوند که در صدد هستیم در سال‌های آتی با توسعه ایستگاههای آتش نشانی و تجهیزات لازم در این راستا نیازمندی‌های مردم ارومیه را پاسخگو باشیم.

وی اضافه کرد: میانگین زمانی مطلوب خدمات امدادی نیروهای آتش نشانی به طور معمول 5 دقیقه است که میانگین زمانی در میان آتش نشانان ارومیه در سال جاری  5 دقیقه و 9 ثانیه در داخل شهر و 16 دقیقه و 5 ثانیه درخارج از شهر اعلام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه از شهروندان و از اعضای هیئت امنای مجتمع های مسکونی شهر ارومیه درخواست کرد تا با هماهنگی و همکاری سازمان آتش نشانی ساختمان‌ها را به خدمات آتش نشانی تجهیز و در مواقع بروز حوادث احتمالی از آنها بهره گیرند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر