۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۶۷۳۶
استاندار گلستان در جلسه کارگروه سلامت استان:
استاندار گلستان در جلسه فوق العاده شورای سلامت با بیان اهمیت حفظ سلامت و امنیت شهروندان استان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا، استان گلستان آمادگی کامل را جهت پیشگیری از ورود این ویروس دارد و باید با تهیه نقشه راهی اقدامات لازم توسط دستگاه های اجرایی صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکتر هادی حق شناس صبح امروز در جلسه فوق العاده شورای سلامت استان با بیان اینکه حسب دستور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و بنا به ضرورت پیشگیری در راستای مقابله با ویروس کرونا این جلسه منعقد گردیده تصریح کرد: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان سخنگوی این کارگروه در استان ذیصلاح شناخته می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد مشکوکی در استان گزارش نشده است اما به دلیل وجود مرز زمینی اینچه برون و فرودگاه بین المللی گرگان باید اقدامات، هوشیارانه و هوشمندانه باشد.

استاندار گلستان گفت: دانشگاه ها و حوزه های علمیه استان که دارای دانشجوی خارجی هستند باید دانشجویانی که ظرف مدت 2 هفته گذشته از مسافرت بازگشته اند و یا عزم سفر دارند را به دانشگاه علوم پزشکی جهت نمونه گیری معرفی کنند.

دکتر حق شناس با تاکید بر اینکه مسئله خاصی در حال حاضر در استان وجود ندارد، یادآور شد: صداوسیما می تواند با تهیه فیلم های آموزشی، با مضمون پیشگیری کمک کند.

وی ادامه داد: بسیاری از علائم ویروس کرونا مشابه آنفولانزا است که خوشبختانه با توجه به اقداماتی که در این زمینه در استان صورت گرفت امیدواریم با همکاری و همراهی همگانی، پیشگیری از بروز این ویروس به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

استاندار گلستان از تمامی دستگاه های اجرایی خواست از اظهار نظر غیر تخصصی در این زمینه پرهیز کنند و خاطر نشان کرد: واحدهای بهداشتی و درمانی آمادگی لازم را در راستای مقابله دارند و با همکاری همه دستگاه ها امیدواریم شاهد این بیماری در استان نباشیم.

لازم به ذکر است در این جلسه کارگروه سلامت استان که با حضور استاندار برگزار شد دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گلستان، گزارشی از آخرین وضعیت ویروس کرونا در دنیا ارائه کرد و اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را در خصوص راهکارهای پیشگیری و عدم ورود آن به استان بیان کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر