۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۶۷۲۰
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: تعارض منافع یکی از ریشه‌های فساد و تضعیف شاخص‌های رفاهی است که مشکلات ناشی از تعارض منافع، باعث ایجاد مشکلات زیادی در جامعه شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تدوین سند مقابله با تعارض منافع، اظهار داشت: مشکلات ناشی از تعارض منافع در کشور باعث ایجاد مشکلات زیادی در جامعه شده است.

طیبی ادامه کرد: تعارض منافع یکی از ریشه‌های فساد و تضعیف شاخص‌های رفاهی است که پیامدهای عمیقی بر ابعاد زندگی اقتصادی و اجتماعی به جای می‌گذارد.

وی گفت: پرداختن به این موضوع امروزه امر بسیار مهمی است و خوشحالیم که مجلس و دولت به این موضوع پرداخته‌اند. 

*تفاهم‌نامه تدوین سند برای مقابله با تعارض منافع به امضاء می‌رسد

طیبی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه برای مقابله با تعارض منافع به امضاء می‌رسد، گفت: در این تفاهم‌نامه‌ جهاد دانشگاهی تحت عنوان یک مجموعه علمی، پژوهشی و فناورانه در بررسی پژوهشی تفاهم‌نامه نقش ایفا می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی با استفاده از همه توانمندی‌های خود اعم از پژوهشی، فناوری و علمی که در سراسر کشور در اختیار دارد همچنین با کمک تجاربی که در اختیار دارد در کنار استفاده از توانمندی‌های خبری و رسانه‌ای در اجرای این تفاهم‌نامه تلاش خواهد کرد.

به گفته وی،‌ جهاد دانشگاهی با در اختیار داشتن سه مجموعه رسانه‌ای شامل دو خبرگزاری و یک روزنامه و پتانسیل بالای اجتماعی، می‌تواند در اجرای تفاهم‌نامه نقش ایفا کند.

به گزارش پایداری ملی، تفاهم‌نامه‌ همکاری‌های سه‌جانبه میان جهاددانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجلس شورای اسلامی در زمینه‌ بررسی ایجاد تعارض منافع و تاثیر آن بر رفاه اجتماعی و تدوین سند مقابله با تعارض منافع منعقد شد.

این مراسم با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، محمد قاسمی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مسعود پزشکیان نایب‌ رییس مجلس در محل دفتر جهاددانشگاهی برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر