۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۶۶۹۰
با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی
دومین رزمایش قطع برق فرودگاه‌های بین المللی کشور با هدف سنجش و ارزیابی عملکرد اداره کل فرودگاه‌های استان در خدمت رسانی به مسافرین و مشایعین در مواقع بحرانی و قطعی برق در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، هدف از انجام این رزمایش ها داشتن آمادگی کامل قبل از بحران و تداوم خدمات رسانی در شرایط بحرانی و اضطراری است.

این رزمایش با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استان، مدیر کل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی، کارشناسان سازمان پدافند غیر عامل کشور، فرودگاه استان و عوامل دستگاه‌های ذیربط انجام و میزان آمادگی فرودگاه تبریز در مواقع بحرانی و قطعی برق مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این رزمایش که با سناریوی فرضی قطع برق فرودگاه تبریز آغاز شد، به دنبال قطع برق فرودگاه،  برق نقاط حساس فرودگاه از جمله برج مراقبت پرواز، دستگاه‌های ارتباطی و ناوبری، گیت و دستگاه‌های بازرسی از طریق برق اضطراری فرودگاه تامین گردید و خللی در ارائه خدمات به مسافرین بوجود نیامد.

دومین رزمایش قطع برق در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز برگزار شد

محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان پس از اتمام موفقیت آمیز این رزمایش اظهار داشت: موفقیت آمیز بودن این رزمایش نشان از آمادگی کامل دارد. هدف از انجام این رزمایش‌ها داشتن آمادگی کامل قبل از بحران و تداوم خدمات رسانی در شرایط بحرانی و اضطراری است. 

رسالت و هدف پدافند غیرعامل در حقیقت آمادگی کامل در شرایط عادی است تا بتوان در شرایط بحرانی این خدمات رسانی به صورت کامل و مطمئن تداوم داشته باشد بنابراین پیشگیری و جلوگیری از تهدیدات از الزامات و از وظایف اصلی پدافند غیرعامل است.

در پایان، جلسه ارزیابی برگزار شد و ارزیابی کارشناسان اعزامی سازمان و ستاد مبنی بر موفقیت آمیز بودن این مانور بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر