۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۶۶۸
گردهمايي اچ.اس.ايي (HSE) (بهداشت، ايمني و محيط زيست) شركت گاز با حضور معاون وزير نفت، مديران و فعالان صنعت گاز كشور در تبريز برگزار شد.
اين همايش دو روزه با هدف بررسي مسايل و رفع چالش هاي ايمني، بهداشت و محيط زيست صنعت گاز كشور، بررسي عملكرد اجرايي در حوزه اچ.اس.ايي ، تدوين استانداردهاي اجرايي و همچنين پايش روند فعاليت هاي اجرايي برگزار شد.
روز نخست اين گردهمايي با بحث هاي تخصصي در حوزه HSE صنعت گاز و تحليل اقدامات اجرايي شركت ها در راستاي نيل به روش هاي نوين و پايش روند فعاليت هاي اجرايي همراه بود.
در روز دوم همايش معاون وزير نفت و مدير عامل شركت ملي گاز ايران به توانمندي هاي صنعت گاز كشور اشاره كرد و گفت: HSE در امنيت انرژي كشور نقش بسزايي دارد.
حميدرضا عراقي نقش فرد را در رعايت مسايل ايمني و محيط زيست بسيار مهم دانست و افزود: با وجودي كه فقط پنج سال از اجرايي شدن HSE در كشور مي گذرد، شاهد رشد مناسبي در اين زمنيه در صنعت گاز هستيم.
مدير عامل شركت عمليات انتقال گاز ايران هم با ارايه گزارشي از فعاليت هاي اين شركت در زمينه HSE گفت: حذف آثار زيانبار محيط زيست و كاهش آثار نامطلوب صنعت بر محيط زيست در كنار پايداري در زمينه گاز طبيعي ، رويكرد اساسي اين شركت است.
رضا الماسي توانمند سازي نيروي انساني براي مقابله با وضعيت اضطراري را از اولويت هاي اين شركت عنوان و بر فرهنگ سازي و آموزش به منظور كاهش حوادث تاكيد كرد.
وي از ارايه ۱۱۲ هزار نفر ساعت آموزش در زمينه HSE و پدافند غيرعامل در شركت عمليات انتقال در سال گذشته خبرداد و گفت: ضريب حوادث در اين شركت كمتر از خيلي از كشورهاست.
رييس امور HSE شركت ملي گاز ايران نيز در اين همايش با تشريح فعاليت هاي صورت گرفته در صنعت گاز در زمينه هاي ايمني و آتش نشاني، بهداشت، محيط زيست، پدافند غيرعامل و آموزش گفت: آذربايجان شرقي سال گذشته بالاترين حد نصاب را در موضوع ايمني داشته است.
محمدرضا يوسفي پور با اعلام اينكه در سال گذشته صنعت گاز كشور با پنج درصد ارتقاي HSe شاهد ۴۱ درصد كاهش حوادث بوده است، گفت: كردستان، آذربايجان شرقي و خوزستان رتبه هاي برتر سال ۹۱ را در اين خصوص از آن خود كردند.
مديرعامل شركت گاز استان آذربايجان شرقي هم با تشريح عملكرد اجرايي اين شركت در استقرار مديريت كيفيت و ارتقاي فرآيندهاي بهداشت، ايمني و محيط زيست گفت: استقرار سيستم هاي مديريتي و استانداردسازي فرآيندهاي اجرايي در حوزه HSE مهمترين رويكرد ويژه شركت در نيل به اهداف ايمن سازي و كاهش ريسك هاي محيطي بوده است.
ولي الله ديني با اشاره به تجربيات زلزله ارسباران در بخش گاز و سنجش عملي توان عملياتي و محك زدن ميزان رعايت اصول ايمني صنعت گاز، اظهاركرد: اين زلزله با وجود شدت بالاي حادثه، با تلاش كاركنان و رعايت مقررات ايمني در مجموعه شركت گاز استان به خوبي مديريت شد.
گردهمايي HSE صنعت گاز كشور به ميزباني شركت گاز استان آذربايجان شرقي و با هدف پايش فرآيندهاي اجرايي و بهبود مستمر اقدامات هفتم و هشتم مهرماه برگزار شد.
در پايان اين همايش از رتبه هاي برتر صنعت گاز كشور در زمينه رعايت مسايل ايمني و محيط زيست تقدير شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر