۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۶۶۵
موسوی:
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: انجام مطالعات و شناسایی تهدیدات زیست محیطی در مبحث پدافند غیرعامل امری ضروری است.
سید ولی اله موسوی شامگاه گذشته در جلسه تشکیل قرارگاه پدافند زیستی با هدف ایجاد آمادگی جهت مقابله با تهدیدات زیستی،در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان افزود: با افزایش دانش و علم بشری انسان برای دستیابی به منافع بیشتر به لحاظ مادی دست به کارهایی  می زند که محیط زیست خود را دچار مشکل می کند.

وی از ساخت انواع سلاحها به عنوان یک تهدید جدی نام برد و اظهار داشت: وجود ویروسها، آلودگی آبها و پدیده گرد و غبار از جمله تهدیدات زیست محیطی به شمار می روند.

موسوی با اشاره به پدیده گرد و غبار که از سوی کشورهای همسایه به کشورمان و به خصوص در این مناطق ورود پیدا می کند تصریح کرد: متاسفانه این موضوع به عنوان یک قدرت محیطی توسط برخی کشورهای همسایه جهت تهدید علیه ما استفاده می شود، زیرا آنان هیچ گونه تلاشی برای کنترل این گرد و خاک در اراضی خاکی خود انجام نداده و نمی دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان یادآور شد: بروز پدیده گرد و خاک ضررهای زیادی را به بخشهای کشاورزی ، صنایع و به ویژه مردم وارد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی از تشکیل دو کمیته وضعیت و پایش مربوط به این قرارگاه خبر داد و گفت: کار کمیته وضعیت، تعیین وضعیت قراگاه پدافند زیستی با محوریت فرمانداری و عضویت اداره اطلاعات، سپاه، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، آبفا شهری و روستایی و محیط زیست است.

به گفته وی کمیته پایش قرارگاه زیستی نیز کار رهگیری، رصد و شناسایی آلودگیهای زیستی در سطح شهرستان را بر عهده دارد که اداره اطلاعات به عنوان مسئول این کمیته و سپاه،  بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی ،محیط زیست، آبفا شهری و روستایی نیز اعضای این کمیته را تشکیل می دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر