۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۶۵۸۸
دو دفتر سازمان ملل در ژنو و وین هدف حمله سایبری قرار گرفت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد دفاترش در ژنو و وین اواسط سال گذشته میلادی هدف حمله سایبری قرار گرفته که به افشای فهرست‌های حساب‌های کاربری منجر شده، ولی خسارات وارده مهار شده است.

ژنو در سوئیس چندین دفتر سازمان ملل از جمله شورای حقوق بشر، کمیساریای عالی حقوق بشر، کمیساریای عالی امور پناهندگان، سازمان جهانی بهداشت و سازمان جهانی تجارت را در خود جای داده است. دفاتر وین در اتریش نیز شامل آژانس بین المللی انرژی اتمی و اداره مبارزه با جرایم و مواد مخدر است.

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران در نیویورک اعلام کرد: "نسبت دادن هر گونه حمله، اقدامی بسیار نامعلوم و مبهم است، ولی این حمله جدی بوده است. این حمله به لطمه دیدن بخش‌های زیرساختی اصلی در ژنو و وین منجر شد".

وی خاطر نشان کرد: "خسارت مربوط به این حمله خاص مهار و اقدامات پیشگیرانه بیشتری اجرا شده است. با این حال، تهدید حملات آتی ادامه دارد".

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد سرور‌هایی که هکر‌ها به آن دسترسی پیدا کردند "حاوی هیچ اطلاعات حساس یا اطلاعات محرمانه‌ای نبوده است".

سخنگوی سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد این سازمان ماه ژوئن به مقامات توصیه کرده است برای ارتباطات از "واتس اپ" استفاده نکنند، زیرا "این (برنامه) به عنوان یک ساز و کار امن تحت پشتیبانی نیست".
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر