۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۶۴۵۲
عربستان سعودی در حالی که مدعی است هیچ گونه روابطی با رژیم اسرائیل ندارد با صدور مجوز به رسانه های اسرائیلی برای حضور در این کشور تلاش می کند ضمن ارائه تصویری مطلوب از خود در مسیر عادی سازی روابط با تل آویو از طریق ابزار رسانه نیز گام بردارد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا -در روزهای اخیر شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با ارسال تیم رسانه ای خود به عربستان تلاش می کند تا تصویری مطلوب از دوران پس از به قدرت رسیدن "محمد بن سلمان" و حرکت این کشور به سوی "ویژن۲۰۳۰" و علاقه مندی ولیعهد جوان سعودی برای گسترش روابط ریاض و طرف های جدید در دنیا ارائه کند.

خبرنگار این شبکه صهیونیستی در برنامه ای با عنوان "یک اسرائیلی در عربستان" با حضور در خیابان های جده، ریاض و حتی مدینه منوره تلاش می کند از شهروندان سعودی در خصوص موضوعاتی چون صلح و روابط با اسرائیل مصاحبه بگیرد.

خبرنگار شبکه ۱۲ اسرائیل از شهروندان سعودی در خصوص مسائل داخلی عربستان و اصلاحات بن سلمان همچون پوشش بانوان در اماکن عمومی، رانندگی زنان، حضور خانم ها در استادیوم های ورزشی و دیگر موضوعات اجتماعی نیز سوالاتی را می پرسد.

مهر ماه گذشته نیز حضور تیم ملی عربستان در اراضی اشغالی فلسطین برای شرکت در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انتقادات گسترده کشورهای عربی و اسلامی را درپی داشت.

مرداد ماه گذشته هم رژیم صهیونیستی میزبان شش روزنامه نگار از کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی بود. این موضوع با واکنش شدید اصحاب رسانه در کشورهای عربی و همچنین فلسطینان روبه رو شد.

عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی درحالی در همه ابعاد رو به افزایش است که «عادل الجبیر» وزیر مشاور سعودی در امور خارجه روز  گذشته (جمعه) مدعی شد که ریاض هیچ رابطه‌ای با اسرائیل ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر