۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۶۲۲۳
رئیس پارلمان عراق شایعات درباره وجود هر گونه طرحی برای تقسیم عراق و ایجاد منطقه سنی‌نشین در این کشور را تکذیب کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق وجود هر گونه طرحی در ارتباط با تقسیم عراق را رد کرد.

الحلبوسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما همواره به وحدت اراضی و ملی عراق اعتقاد داشته و برای آن کار می‌کنیم. هیچ طرحی درباره تقسیم عراق به چند منطقه وجود ندارد».

الحلبوسی در یک پیام توئیتری هم خطاب به کسانی که آنها را «بقایای پیر فرآیند سیاسی» در کشورش خواند، گفت: «بر وفاداران به وحدت عراق و ملت آن فشار نیاورید. کسانی که میهن پرستی دارند. چیزی که شما ندارید. شما دیگر از قدر و منزلت خود نزد ملت چیزی جز بوی دماغ سوخته نگذاشتید».

تعدادی از صفحات شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در روزهای اخیر شایعه کردند که برخی سیاستمداران عراق از جمله محمد الحلبوسی رئیس پارلمان اخیرا در نشستی که با یک کشور عربی داشته، طرح تشکیل منطقه سنی‌نشین در عراق را بررسی کرده است.

«واثق الهاشمی» یک کارشناس مسائل راهبردی در این باره گفته است حرف و حدیث‌ها در خصوص ایجاد منطقه سنی نشین در عراق با هدف تحت فشار قرار دادن پارلمان به منظور انصراف آن از مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور است.

پارلمان عراق در ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸ یعنی دو روز بعد از ترور سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان بیگانه از خاک عراق را تصویب کرد.

شماری از نمایندگان اهل تسنن و کُردها با این طرح مخالف بودند و از همین رو در نشست مذکور حضور نیافتند اما به دلیل به حد نصاب رسیدن پارلمان این طرح به تصویب رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر