۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۶۱۵۳
یک مقام روس، مذاکرات بغداد با مسکو برای خرید سامانه‌های پدافند موشکی پیشرفته را تایید کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «الکساندر شِرین» معاون کمیته نظامی پارلمان (دوما) روسیه روز دوشنبه گفت عراق در حال مذاکره با این کشور برای خرید سامانه‌های پدافند موشکی «اس-۳۰۰» و «اس-۴۰۰» است.

شرین در مصاحبه با خبرگزاری فدرال روسیه، ضمن تایید مذاکرات بغداد با مسکو برای خرید سامانه‌های پدافند موشکی پیشرفته، توضیح داد: «آنها احتمالا فهمیده‌اند که کشوری اشغال‌شده هستند که حقی برای اقدامات مستقل ندارند».

وی با اشاره به ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله تروریستی آمریکایی‌ها به حومه بغداد، اظهار داشت: «حمله به سران نظامی عالی‌رتبه در قلمرو آنها بدون اطلاع قبلی، ضربه آشکاری به اقتدار بین‌المللی آنها بود».

این مقام روس همچنین درباره پرداخت هزینه این سامانه‌ها گفت: «نمی‌دانم عراق چگونه می‌خواهد هزینه این تسلیحات را به ما بپردازد اگر آمریکا [حساب‌های آنها را] توقیف کنند. همینطور اینکه چگونه می‌خواهند اس-۴۰۰ را از روسیه به کشورشان منتقل کنند نیز مشخص نیست».

پیشتر «سعد جواد قندیل» سفیر عراق در تهران گفته بود: «مسئله خرید اس - ۳۰۰، بر روی میز مذاکرات عراق و روسیه قرار دارد و ممکن است که عراق این سامانه را خریداری کند».

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا تهدید کرده هر کشوری که از روسیه سامانه‌های پدافند موشکی خریداری کند، در فهرست تحریم‌های اقتصادی واشنگتن وارد می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر