۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۶۰۵۵
دکتر محسن محبی؛
معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تهدیدهایی که اخیرا از سوی دشمنان مطرح شده است گفت: نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل دشمن را از ماجراجویی علیه کشور باز می‌دارد.
به گزارش پایداری ملی، دکتر محسن محبی در سفر خود به استان سمنان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شخصیت محوری و فراملی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: دشمن تصور می‌کرد با حذف فیزیکی این شخصیت، راه و سلوک ایشان از بین خواهد رفت، اما این اقدام استکبار جهانی سبب ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت شد.

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی‌های زیادی در کشور تربیت شده و در حال ظهور هستند، تصریح کرد: حضور وسیع و گسترده در تشییع این شهید بزرگوار این مسئله را نمایان و شکست کامل دشمن در دستیابی به اهداف شومش را مسجل کرد.

وی تاکید کرد: وجود روحیه شهادت و ایثار، برکات بسیاری برای جمهوری اسلامی ایران داشته است و حتی نیروی‌های جبهه مقاومت در اقصی نقاط جهان نیز از برکات این تفکر بهره‌مند شده‌اند.
معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انتقام صرفا نظامی نیست، تصریح کرد: یکی از نشانه‌های این تحولات، همین کشورهای مختلف تحت عنوان ائتلاف ضد داعش هستند که در حال ترک منطقه هستند.

محبی تصریح کرد: به برکت خون سردار شهید سلیمانی منطقه دارد شکل جدیدی به خود می‌گیرد و خاورمیانه بدون حضور آمریکایی‌ها و متحدانش، امنیت و آرامش بیشتر را تجربه خواهد کرد.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار سلیمانی را نماد و قهرمان ملی و بین المللی برشمرد و افزود: بسیاری از کشورهای جهان آرزوی پرورش چنین قهرمانانی را دارند، اما شهید سردار سلیمانی که پرورش یافته مکتب اسلامی و انقلاب بود نه تنها خود قهرمان ملت بود بلکه توانست جوانان بسیاری را نیز در این مکتب پرورش دهد.

وی با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: جنبه‌های بسیاری از مرام و مسلک این شهید بزرگوار ناشناخته مانده است که ما باید این زوایای پنهان را به درستی برای جامعه و جوانان معرفی کنیم تا الگویی راستین و ماندگار برای نسل‌های آینده این مرز و بوم باشد.

دکتر محسن محبی روز چهارشنبه ابراز داشت: تمرکز و تاکید پدافند غیرعامل کشور بر نقاط حیاتی و حساس است تا تمهیدات با توجه به شرایط اتخاذ شود و در این خصوص به دستگاه‌های اجرایی دستورهای لازم داده شده است.

وی ادامه داد: در مورد کاهش آسیب پذیری‌های تمام مراکز حساس و حیاتی کشور پیش‌بینی‌هایی از سوی سازمان پدافند غیرعامل انجام شده و تمهیدات لازم انجام داده شده است همچنین سازمان پدافند غیرعامل با ایجاد تمهیدات بر خدمات ضروری که باید در شرایط بحران کارآمدتر باشد، متمرکز شده است.

ضرورت مجهز شدن مراکز حیاتی و حساس استان‌ها به برق اضطراری

وی به ضرورت مجهز شدن مراکز حیاتی و حساس استان‌ها به برق اضطراری تاکید و بیان کرد: دستورهایی به تمام استان‌ها در این خصوص داده شده است و مسوولان استانی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: با اقدام‌ها و تمهیدات اندیشیده شده، دشمن از فکر ضربه زدن به ایران اسلامی منصرف می‌شود.

محبی با بیان ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: خلاءهای موجود در حوزه سایبر در اغتشاش‌های آبان ماه شناسایی و بررسی شد و براساس کارآمدی و ناکارآمدی سیستم فعال شده در این مدت، بر رفع و برطرف‌سازی این خلاءها سعی شود.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: جلسه‌های متعددی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و امید می‌رود با رفع خلاءها، به زودی تکمیل این فضا انجام شود.

وی ادامه داد: آمادگی جامعه برای مقابله با این شرایط نسبت به قبل بهتر شده چرا که اشکالات مشخص شده و آرام آرام به سمت بهبود شرایط و حذف موانع و اشکالات پیش می‌رویم.

محبی خاطرنشان کرد: پایداری شبکه ارائه خدمات امور بانکی و مالی در برگزاری رزمایش‌ها مدنظر است و برای بانک‌ها به ویژه بانک مرکزی تمهیدات لازم برای استمرار خدمات در هر گونه شرایطی اندیشیده شده است.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: در حوزه سایبری برنامه‌هایی در گذشته طراحی شده و حدود ۱۰۰ رزمایش سایبری با رویکردهای مختلف برای آمادگی جامعه برگزار شد.


دکتر محسن محبی، به منظور دیدار با استاندار و شرکت در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان روز چهارشنبه به این استان سفر کرد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر