۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۵۸۳۳
رئیس دفتر وزیر خارجه پیشین آمریکا، حملات هوایی ایالات متحده به مقر گروه‌های عراقی را نقض حاکمیت این کشور خواند و آن را تحریک‌آمیز دانست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا "لری ویلکرسون" روز چهارشنبه درباره حملات هوایی ارتش آمریکا به مقر کتائب حزب‌الله در منطقه القائم واقع در غرب استان الانبار به ایرنا گفت، بر اساس گزارش‌ها، ایالات متحده با انجام حملات هوایی در  قلمرو خاک عراق، حق حاکمیت این کشور را نقض کرده است.

وی افزود: البته این کار دلیل نمی‌شود که به سفارتخانه‌ای حمله شود، اما این حملات تحریک‌آمیز بود.

سرهنگ ویلکرسون تصریح کرد: من هنوز از هیچ مقام ایالات متحده نشنیده‌ام که به این موضوع اذعان کند. به عنوان یک شهروند بسیار عصبانی می‌شوم که می‌بینم چنین کاری صورت می‌گیرد و کسی هم به آن اعتراف نمی‌کند که ما حق حاکمیت عراق را زیر پا گذاشته‌ایم.

این مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا افزود: عراق کشور مستقلی است و ما حق نداریم که در خاک این کشور بدون مجوز دولت بغداد دست به حمله بزنیم.

هواپیماهای آمریکا یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند.

ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آنها حملات دقیقی علیه پنج مقر و تأسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.

لحظاتی پس از این حمله، مردم، مسؤولان، شخصیت‌های سیاسی و دولتی عراق، اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور را محکوم کردند.

به دنبال این حمله «برهم صالح» رییس جمهوری عراق در تماس تلفنی با کاردار سفارت آمریکا، اقدام واشنگتن علیه مقر الحشد الشعبی را محکوم کرد.

وی گفت که حملات آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در استان الانبار، نقض حاکمیت عراق است.

به دنبال اقدام تحریک آمیز آمریکا، شمار زیادی از مردم عراق ظهر روز سه‌شنبه با حضور در مقابل سفارت آمریکا در بغداد، ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل خواستار اخراج سفیر این کشور از عراق شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر