۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۵۷۷۲
سردار جلالی در جمع بسیجیان:
سردار جلالی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره بین اعتراض مردمی و جریانات هدفمند دشمنان تفکیک قائل شده و همین امر سبب شده که توطئه دشمنان برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای فتنه‌گری در نطفه خفه شود.
به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار دکتر غلامرضا جلالی در همایش بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی که با حضور فرماندهان مراکز، حوزه‌ها، پایگاه‌های مقاومت و بسیجیان وزارتخانه‌ها و ادارات کشور برگزار شد ضمن گرامیداشت حماسه  9 دی اظهار داشت: امروزه با رشد و اهمیت یافتن رسانه‌ها با دوران جدیدی روبه‌رو هستیم و این رخداد نیاز به تغییر رویکرد نسبت به پدیده‌های نوظهور در این حوزه را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در عصر حاضر رسانه می‌تواند در قالب شبکه‌های اجتماعی به ارتباطات شکل داده و آن را مدیریت کند از همین رو شناخت رسانه اهمیتی دو چندان می‌یابد.

دشمن‌شناسی از ویژگی‌های بارز بسیج است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمن‌شناسی و رصد فعالیت‌های دشمن و آشنایی با روش‌های مقابله با آن از ویژگی‌های بسیج است، تصریح کرد: فناوری شبکه‌های اجتماعی در کنار ایجاد فرصت، تهدیدزا نیز هست. ما باید در چنین شرایطی نه فناوری را تکفیر کنیم و نه آن را تقدیس کنیم بلکه درست این است که با رویکرد فعال و موثر از ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنیم و با تهدیدات آن مقابله کنیم.

سردار دکتر جلالی با بیان اینکه عده‌ای صرفا شبکه های اجتماعی و فضای سایبری را تقدیس می‌کنند، تصریح کرد: این نگاه هوشمندانه نیست چون باعث می‌شود ما تهدیدات و ضعف‌های رسانه و فضای مجازی را نشناسیم و در برابر آن آسیب پذیر شده و فناوری بر ما سلطه پیدا کند.

شناخت رسانه‌های مدرن برای بسیجیان ضروری است

وی در مورد دلایل اهمیت رسانه و شبکه‌های اجتماعی نوین توضیح داد: به دلیل اینکه بازیگر و مخاطب حوزه رسانه مردم هستند شناخت رسانه‌های مدرن برای بسیجیان یک امر ضروری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به انتخابات پیش رو در ایران گفت: انتخابات از آن جهت در ایران از اهمیت برخوردار است که کاملا واقعی و جدی است. این واقعی بودن سطح هیجانات در کشور را افزایش می‌دهد. همین مردمی و واقعی بودن انتخابات است که سبب شده اثر رسانه و شبکه‌های اجتماعی نیز در انتخابات روز به روز افزایش یابد.

سردار دکتر جلالی با بیان اینکه مردم صاحب انقلاب هستند و انقلاب ما مردمی‌ترین انقلاب جهان است متذکر شد: انتخابات ما مردمی‌ترین و واقعی ترین انتخابات در دنیاست.

وی با بیان اینکه در سال 88 نیز مشارکت حداکثری مردم به دلیل واقعی بودن انتخابات بود، گفت: فتنه 88 نیز با دروغِ تقلب در انتخابات آغاز شد که با تبیین‌ و روشنگری‌های رهبری معظم انقلاب برای مردم مشخص شد اتهام تقلب یک دروغ بزرگ بوده است.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره بین اعتراض مردمی و جریانات هدفمند دشمنان تفکیک قائل شده و همین امر سبب شده که توطئه دشمنان برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای فتنه‌گری در نطفه خفه شود.

سردار جلالی تصریح کرد: در 9 دی شاهد خروش انقلابی و بصیرت مدارانه مردم بودیم که سبب شد آتش فتنه به سرعت خاموش شود. در غائله آبان 98 هم شاهد سوءاستفاده دشمن از یک اعتراض اجتماعی بودیم که آن هم زمانی که مردم خط خود را از اغتشاشگران جدا کردند فتنه ها برملاء و خنثی شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه اعتراض به تصمیمات یا سیاست های دولت، حق مردم است و بخشی از مردم سالاری دینی است متذکر شد: مردم باید هوشمندی خود را ارتقا داده و اجازه ندهند دشمن از بیان اعتراض مردم سوء استفاده کند.

بسیج باید به الگوی مدرن امنیتی دفاعی دست یابد

وی با بیان اینکه چه در فتنه 88 و چه در غائله آبان ماه این مردم بودند که با بصیرت و هوشمندی مسیر خود را از دشمن جدا کردند، گفت: بسیج نیز باید متناسب با تهدیدات نوظهور به الگوی مدرن امنیتی دفاعی دست یافته و آن را عملیاتی کند. به نظر می رسد عملیاتی شدن قابلیت های نیروی مقاومت بسیج، امروز یک ضرورت جدی است.

مجلس بودجه لازم برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات را تصویب کند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیج باید تکمیل شبکه ملی اطلاعات را با جدیت مطالبه کند، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز باید ساز و کارهای لازم برای اختصاص بودجه کافی را برای تکمیل و اجرای شبکه ملی اطلاعات در سال 99 فراهم کند و حتما اعتبارات لازم را برای آن در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات تضمین‌گر ارائه خدمات سریع، ارزان و باکیفیت به مردم است، گفت: با توجه به رشد فناوری اطلاعات و آمیخته شدن آن با زندگی مردم، شبکه ملی اطلاعات نیاز اساسی امروز کشور است که روز به روز بر اهمیت آن اضافه می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر