۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۵۵۹۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر ما شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی نکنیم بستر ورود بیگانگان را فراهم کرده‌ایم.
به گزارش پایداری ملی به نقل ازخبرگزاری فارس اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما در معرض تهدیدات نظام سلطه قرار داریم، گفت: بخش عمده‌ای از موضوعات مرتبط با بحث‌های کسب و کار، مسائل اجتماعی و اقتصادی و مانند آن در فضای مجازی انجام شده یا از آن تاثیر می‌گیرد.

وی با اشاره بر وابستگی بیش از حد زیرساخت‌های مختلف کشور به اینترنت و فضای سایبری، متذکر شد: اگر ما شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی نکنیم بستر ورود بیگانگان را فراهم کرده‌ایم که این مسئله، امنیت ملی ما را خدشه‌دار می‌کند.

سعیدی با تاکید بر ضرورت تکمیل شبکه ملی اطلاعات ادامه داد: بایستی زیرساخت‌های مرتبط با شبکه ملی اطلاعات را به مرحله اطمینان بخشی برسانیم چون دستیابی به این هدف موجب ناکامی بدخواهان نظام در رسیدن به اهداف خود می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی در مورد اینکه چگونه می‌توان متولیان امر تکمیل شبکه ملی اطلاعات به ویژه وزارت ارتباطات را ملزم به تکمیل این شبکه تا پایان سال ۹۹ کرد نیز توضیح داد: در ابتدا باید عزم و اراده مستحکمی برای اجرای شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به وجود بیاید. همچنین مجلس نیز باید اقدامات و سازکارهایی را برای تسهیل امور مربوط به تکمیل این شبکه حیاتی و مهم انجام دهد تا دستگاه‌های مسئول و متولیان امر نیز، فرایند تکمیل شبکه ملی اطلاعات را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر