۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۵۵۸۸
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با یک عزم و اراده ملی، تکمیل شبکه ملی اطلاعات با تلاش وزارت ارتباطات و پشتیبانی سایر دستگاه‌ها با تکیه بر توان داخلی در بازه زمانی اندک صورت خواهد پذیرفت.
محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی قرارگاه پدافند سایبری کشور با اشاره به این که شبکه ملی اطلاعات تبلور توان و قدرت استعدادهای داخلی و بومی کشور خواهد بود تصریح کرد: برای تکمیل و تحقق شبکه ملی اطلاعات علاوه بر اختصاص بودجه لازم باید نیروی متخصص و توانمند برای استفاده و ارتقاء از آن را نیز با استفاده از توان داخلی تامین کنیم.

وی با اشاره بر اینکه تحریم‌ها مانعی در جهت دستیابی به اهداف توسعه در کشور هستند تاکید کرد: با این وجود این تحریم‌ها باعث می‌شود تا ما به‌طور کامل شبکه ملی اطلاعاتی با اتکا به توان و دانش داخلی داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: برای اینکه مسئولان به‌ویژه مسئولان وزارت ارتباطات به تکمیل شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۹۹ مکلف شوند نیازمند اهتمام ملی هستیم تا زمان و نیروی کافی در اختیار متولیان امر قرار گیرد که پیگیری‌های آن از سوی وزارت ارتباطات در حال انجام است. 

وی یکی از علل محدودیت‌های شبکه ملی اطلاعات را کمبود تکنولوژی اطلاعات و هزینه بالای زیرساخت‌های آن دانست و خاطرنشان کرد: با این وجود شبکه ملی اطلاعات یک نیاز حیاتی است و امید است با یک عزم و اراده ملی، تکمیل این شبکه با تلاش کارشناسان و متخصصان وزارت ارتباطات با پشیبانی سایر دستگاه‌ها و با تکیه بر توان داخلی در بازه زمانی اندک صورت گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر