۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۵۱۲۵
سرگئی شویگو:
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور به رغم توسعه طلبی ائتلاف نظامی ناتو در مجاورت مرزهای خود، آماده همکاری با این ائتلاف است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، «سرگئی شویگو» اظهار داشت که مسکو به رغم توسعه طلبی ائتلاف نظامی ناتو در مجاورت مرزهای خود و طرح ادعاهای بی پایه و اساس در مورد تهدید روسیه، آماده همکاری با ناتو است؛ اما در عین حال هشدار داد که تمام طرحهای پیشنهادی مسکو مورد بی اعتنایی قرار می گیرند.

شویگو در گفتگو با شبکه روسیا وان در خصوص وضعیت کنونی روابط روسیه- ناتو گفت: «همه چیز متوقف نشده است، اما هر سال تنزل می یابد».

به گفته شویگو، درست پنج سال پیش میان روسیه و ناتو «همکاری کاملاً فعالی» وجود داشت، اما «اکنون شرکای ما به همراه آمریکا از اکثر توافقنامه ها عقب نشینی می کنند. و فضای امنیتی محدودتر و محدودتر می شود».

وزیر دفاع روسیه همچنین خاطرنشان کرد که ناتو نسبت به همکاری با روسیه، حتی در حوزه موضوعات مهمی همچون مقابله با تروریسم در سوریه تمایلی از خود نشان نمی دهد و اینکه به رغم تلاشهای مسکو، تمام توافقهای حاصله تنها به احتراز از تصادم یگانهای هوایی روسیه با یگانهای هوایی ائتلاف نظامی ناتو محدود می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر