۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۵۱۰۸
نسخه اولیه پیوست پدافندی شبکه ملی اطلاعات و سامانه ارزیابی پدافند سایبری در زیرساختهای حیاتی کشور رونمایی می شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از جهان صنعت نیوز، احمدرضا غزنوی، مجری پروژه پیوست پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات، با بیان اینکه سند پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات به سفارش کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات در پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT تدوین و آماده رونمایی است، گفت: این سند به عنوان یکی از طرح های پژوهشگاه ICT در حوزه پدافند غیرعامل رونمایی می شود. 

غزنوی افزود: پس از رونمایی پیوست پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات طی بازه زمانی مشخصی، با اخذ نظرات مراجعی چون مرکز ملی فضای مجازی و سازمان پدافند غیرعامل، مراحل تصویب نسخه نهایی این سند انجام می شود تا در نهایت برای ارتقای هماهنگ پدافند سایبری در  اکوسیستم شبکه ملی اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.

مجری پروژه پیوست پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات مخابرات ایران همزمان با تدوین پیوست پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات ، توسعه سامانه ارزیابی پدافند سایبری در زیرساختهای حیاتی کشور را آغاز کرده است، اظهار داشت: نسخه اولیه این سامانه نیز هفته جاری و همزمان با پیوست پدافندی شبکه ملی اطلاعات، رونمایی می شود.

وی گفت: رویکرد سامانه ارزیابی پدافند سایبری آن است که الزامات، شاخص ها و چارچوب های تدوین شده در پیوست پدافند شبکه ملی اطلاعات را بتوانیم با کمک این سامانه به صورت خودکار، نیمه خودکار و در قلمروهای مختلف اجرا کنیم.

غزنوی اضافه کرد: این سامانه به صورت هوشمند می تواند راهکارهایی را در خصوص مصون سازی زیرساختهای حیاتی در قبال تهدیدات سایبری ارائه دهد که قدم موثر و مهمی در توسعه این بخش خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر