۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۵۴۹۹۵
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که با خنثی کردن توطئه‌ها، تئوری‌های استکبار را بر هم زد.
به گزارش پایداری ملی، قاسم رضایی امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه آذربایجان شرقی قهرمان یکی از مناطق پر افتخار و پیشتاز در انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: 29 بهمن سال 1356، تبریز آتش انقلاب را شعله ورتر کرد و این پیشتازی از قبل و بعد از انقلاب وجود داشته و همچنان این روند تداوم دارد.

وی افزود: آذربایجان شرقی در دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از مرزهای اعتقادی، خوش درخشید به طوری که مقام معظم رهبری "مدظله العالی"، از آذربایجان شرقی برای خنثی کردن فتنه پیچیده امنیتی اخیر نام بردند و به نیکی یاد می‌کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا تقدیم 10 هزار شهید و 23 هزار جانباز از این استان برای دفاع از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: فقط نیروی انتظامی در این استان برای دفاع از نظم و امنیت و مرزها، 830 شهید تقدیم کرده، لذا معتقدم شعار «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» تنها یک شعار نیست، بلکه ریشه در این استان دارد و در عمل ثابت شده است.

سردار رضایی، جمهوری اسلامی ایران را تاثیرگذار در تمام مولفه‌های جهانی دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که با خنثی کردن توطئه‌ها، تئوری‌های استکبار را بر هم زد، چرا که در آتش افروزی‌های منطقه و بعضا فرامنطقه‌ای، هدف اصلی ضربه زدن به ایران است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه دشمن برای مقابله با شعاع انقلاب اسلامی به ایجاد هر فتنه‌ای دست می‌زند، گفت: فتنه تحمیلی اخیر به انقلاب اسلامی، فتنه بزرگی بود که به بهانه قیمت سوخت آغاز شد و در نطفه خنثی شد.

وی ادامه داد: اغتشاشگران دستگیر شده که بسیار آموزش دیده بودند و قبلا در مورد اغتشاش کار کرده بودند، که هدایت‌های حکیمانه و مدیرانه فرمانده معظم کل قوا در درس خارج فقه، این توطئه را خنثی کرد و مردم هم لبیک گفتند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: مزدوران در ماهشهر در برابر مردم و نیروهای نظامی و امنیتی جبهه‌گیری کردند و پله پله خط می گرفتند، اما فتنه‌ آنها به کمک خداوند و دست مردم مومن و با بصیرت خنثی شد.

وی با اشاره به اینکه این امر به این معنی نیست که فتنه ها تمام شد، بلکه 40 سال است که به ایران فتنه تحمیل می‌کنند، ابراز داشت: از ابتدای انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی تا فتنه اخیر انواع دشمنی ها تحمیل شده که اگر غفلت کنیم، دشمن با نفوذ ضربه خود را خواهد زد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به بیانات امام راحل در دهه 60 مبنی بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند، ادامه داد: آن موقع شاید درک درستی از این جمله نداشتیم ولی با خنثی شدن فتنه ها با تدابیر رهبری و لبیک مردم، درک بهتری از این جمله پیدا می‌کنیم.

سردار رضایی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس را در پیش داریم که یکی از مهمترین اصول قانون اساسی برای مشارکت مردم در حکومت داری است، گفت: دشمن فتنه جدیدی را برنامه ریزی کرده ولی نباید اجازه دهیم فتنه دیگری با تاکتیک های جدید تحمیل شود، باید انتخابات ما رقابت سازنده ای برای خدمت به نظام اسلامی باشد که مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، می تواند مهمترین رویکرد انتخابات باشد.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان در این راستا مسئولیت سنگینی دارد، اظهار کرد: دشمن به دنبال خدشه وارد کردن به انتخابات ماست و سلیقه ها هم باید به انتخاب افرادی سوق یابد که حافظ انقلاب و نظام باشد و از منافع و مصالح مردم دفاع کند.

تعامل مطلوب مرزی با کشورهای آذربایجان، نخجوان و ارمنستان

این مقام عالی در مرزبانی ناجا، وضعیت مرزهای جمهوری اسلامی را امن و مطلوب دانست و با بیان اینکه مرزبانان ما در مرزها دلاوری های زیادی دارند، افزود: اختلاف 80 درجه ای (دما) در مرزها داریم که در برخی از مناطق، دمای زیر 30 درجه تا بالای 50 درجه را تجربه می کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه مرزهای آذربایجان شرقی مراقبتی است و امنیتی و نظامی نیست، تصریح کرد: در مرزهای آذربایجان شرقی همکاری و ارتباط خوبی با آذربایجان، نخجوان و ارمنستان داریم و هیچ گونه مشکل امنیتی نداریم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور همسایه است و این موضوع فرصتی بزرگ برای تقویت روابط اقتصادی و سیاسی خواهد بود، گفت: ما از هرگونه سرمایه گذاری در مناطق مرزی حمایت می‌کنیم و در مورد ساماندهی پایانه ها و ترددها آمادگی لازم را داریم.

گفتنی است، سردار "رضایی" فرمانده مرزبانی ناجا در این مراسم سرهنگ "محمد احمدی" را به عنوان فرمانده مرزبانی استان آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات سرهنگ "محمدعلی طاهری" قدردانی کرد.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر