۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۴۸۵۳
برخی اپلیکیشن ها با سواستفاده از اطلاعات ورود به شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر، داده های شخصی و خصوصی افراد را سرقت می کنند.
به گزارش پایداری ملی، اگر شما هم از کلمه عبور و نام کاربری خود در فیس بوک و توئیتر برای ورود به اپلیکیشن دیگری در تلفن همراهتان استفاده می کنید، خود را در معرض سرقت اطلاعات شخصیتان قرار داده اید. زیرا برخی برنامه نویسان از این طریق حریم شخصی و امنیت افراد را نقض می کنند.

توئیتر روز گذشته پیامی را در وب سایت خود منتشر کرد و هشدار داد برخی برنامه نویسان ثالث از یک کیت توسعه نرم افزار به نام oneAudience برای دستیابی به ایمیل، نام کاربری و آخرین توئیت ارسالی افراد سواستفاده می کنند. فیس بوک هم  امروز اعلام کرده برخی کاربرانش قربانی oneAudience شده اند و داده های خصوصی آنها از همین طریق سرقت شده است.

توئیتر افزوده که oneAudience از آسیب پذیری خاصی در این شبکه اجتماعی بهره نمی گیرد و اگر کاربران داده های شخصی مربوط به ورود به توئیتر را در برنامه های ثالث وارد نکنند، امکان سواستفاده از آنها وجود نخواهد داشت. این شرکت از تماس با گوگل و اپل برای جلوگیری از این نوع سواستفاده ها خبر داده است.

این شرکت تصریح کرده با تمامی کاربران خود که به همین علت دچار مشکل شده اند، نیز تماس می گیرد تا از وارد آمدن آسیب بیشتر به آنها جلوگیری کند. فیس بوک هم اعلام کرده با اپلیکیشن هایی که به چنین روش سواستفاده ای متوسل شوند، برخورد خواهد کرد.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر