۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۴۷۱۷
دبیر همایش تخصصی پدافند غیرعامل شیمیایی شاهرود:
دبیر همایش تخصصی پدافند غیرعامل شیمیایی شاهرود گفت: برای تبدیل گفتمان پدافند غیرعامل شیمیایی به یک گفتمان غالب در جامعه، دانشگاه صنعتی شاهرود میزبانی دوره‌های آموزشی خواهد بود.
به گزارش پایداری ملی، منصور عرب صبح چهارشنبه در آئین گشایش نخستین همایش پدافند غیرعامل شیمیایی کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود، بابیان اینکه در این همایش ۹ سخنران مطرح حوزه شیمی و مقوله دفاعی سخنرانی خواهند کرد، ابراز داشت: در کنار این سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی پدافند غیرعامل در این دانشگاه برگزارشده است.

وی بابیان اینکه نخستین همایش پدافند غیرعامل شیمیایی کشور در حالی به میزبانی شاهرود برگزار می‌شود که ۴۲ مقاله در ۱۲ محور برای این همایش ارسال‌شده است، تأکید کرد: ۲۹ مقاله درمجموع برای ارائه در این همایش به‌صورت پوستر و سخنرانی انتخاب شدند.

دبیر همایش تخصصی پدافند غیرعامل شیمیایی شاهرود، بیان کرد: ازآنجاکه ایران ازلحاظ مهندسی شیمی و صنایع شیمیایی پیشرفت فراوانی را در سال‌های اخیر داشته، می‌توان موضوع صنایع شیمیایی را یکی از راهبردی‌ترین بخش‌های ایران اسلامی دانست که باید موردتوجه بیشتر قرار گیرد ازاین‌جهت، همایش پدافند غیرعامل شیمیایی قصد دارد تا با اشتراک گذاشتن دانش و پژوهش در این حوزه، گام کوچکی برای توسعه همه‌جانبه پدافند غیرعامل کشور بردارد.

عرب بابیان اینکه با توجه به نقشه علمی کشور و اهداف ایران اسلامی در بلندمدت، دانشگاه صنعتی شاهرود پذیرای نخستین همایش پدافند غیرعامل شیمیایی کشور شد تا با استفاده از قابلیت‌ها و نظرات کارشناسان بتواند زمینه مناسبی را برای ارائه یافته‌های محققان در راستای پدافند غیرعامل شیمیایی فراهم سازد، ابراز کرد: استفاده از توانمندی نخبگان درزمینهٔ تأمین و حفظ امنیت در سطح کشور یکی از راهبردهای بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به تهدیداتی که ایران اسلامی را در منطقه و جهان تهدید می‌کنند پدافند غیرعامل باید موردتوجه ویژه‌ای قرار گیرد و از سوی دیگر تأمین امنیت در مرزها، خاک کشور، تأسیسات حیاتی و ... دارای اهمیتی بسزا است که باید این مهم در بستر پدافند غیرعامل شیمیایی نیز مدنظر باشد.

همایش تخصص پدافند غیرعامل شیمیایی برای نخستین بار در دانشگاه صنعتی شاهرود طی دو روز آغاز به کارکرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر