۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۵۴۶۸۴
رئیس پژوهشگاه ICT ؛
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دانش ایجاد شده توسط جوانان ایرانی در حوزه پدافند سایبری باید تجاری سازی و تبدیل به صنعت شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه پدافند غیرعامل با اشاره به دستاوردهای حاضر در حوزه پدافند سایبری گفت: سال هاست که دانش موضوعاتی مانند ارتقای امنیت سایبری در دانشگاه ها و سازمان های مختلف پیگیری می شود و در حال حاضر دانش ایجاد شده توسط جوانان ایرانی در حوزه پدافند سایبری، بسیار درخشان و غرورآفرین است اما امروز نیاز  است که ضمن تجاری سازی این دانش، شاهد تبدیل آن به صنعت باشیم.

رئیس پژوهشگاه ICT با اشاره به نقش کلیدی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تکمیل چرخه دانش محصولات پدافند غیرعامل، اظهار داشت: حلقه ارتباط بین دستاوردهای پژوهشی ما در وزارت ارتباطات و ذینفعان، مدیریت پدافند غیرعامل در ICT است.

وی افزود: این نمایشگاه نیز نقش موثری در خصوص معرفی و دستاوردهای این حوزه دارد و اینگونه رویدادها به مرور زمان باعث می شود دستاوردهایمان به چارچوب ها و استانداردهای لازم در سطح جهانی نزدیک شده و حتی آماده رقابت با محصولاتی که در سطح بین الملل تولید می شوند، شویم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمایشگاه پدافند غیرعامل، محفلی برای کمک به بخش های دولتی و حاکمیتی است، گفت: استمرار این قبیل رویدادها، گام بزرگی برای دستیابی به خودکفایی بوده و افتخار ما دستاوردها و محصولاتی است که در این رویدادها به نمایش گذاشته می شود.

یزدانیان با اشاره به تلاش هایی که برای سرعت بخشیدن به این مسیر صورت گرفته، در خصوص نقش پژوهشگاه ICT در این صنعت گفت: نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تکمیل چرخه دانش محصولات پدافند غیرعامل، یک موضوع کلیدی است. به نحوی که پژوهشگاه ICT برای تحقق هدف فوق، پژوهشکده امنیت را ایجاد کرده تا تمرکز خود را روی محصولاتی که در حوزه پدافند سایبری هستند، قرار دهند. این پژوهشکده تاکنون محصولات متعددی را تولید کرده و از توانایی ارزیابی نرم افزارهایی که در کشور ایجاد می شود نیز، برخوردار است.

وی با تاکید بر رویکرد وزیر ارتباطات در این باره مبنی بر لزوم هماهنگی با سازمان پدافند غیرعامل و تعامل گسترده در این راستا، گفت: افزایش تعامل با سایر بازیگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند منجر به پایداری و مصونیت بیشتر این شبکه در مقابل هجمه های بیگانگان باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر