۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۴۵۷۹
دوره آموزشی مقابله با تهدیدات بیوتروریسم از منظر بهداشت و درمان در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از اراک، برگزاری دوره آموزشی مقابله با تهدیدات بیوتروریسم از منظر بهداشت و درمان با حضور فراهانی مدیر کل پدافند غیرعامل و دبیر کل قرارگاه زیستی، دکتر بهرامی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و مدیران و اعضای قرارگاه پدافند زیستی در روز دوشنبه مورخ 98/8/12 در سالن اجتماعات الغدیر مدیریت بحران برگزار شد.

در ابتدای جلسه فراهانی در خصوص اهمیت رعایت تدابیر و فعالیتهای پدافند غیرعامل در حوزه پدافند زیستی مواردی را توضیح داد و عنوان کرد: امروزه سلامت جامعه از فاکتور های امنیت کشور بشمار میرود که جایگاه پدافند غیرعامل در رصد و پایش تهدیدات و ایجاد راه های مقابله با آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایرانژاد معاون فنی و عملیات مرکز فوریت های پژشکی عنوان داشت: دشمن با استفاده از عوامل بیولوژیک و بیوتروریسم می تواند ویروس هایی که موجب شیوع بیماری های خطرناک و نوپدید در سطح جامعه شود را پراکنده نماید. وی افزود: پدافند غیرعامل در پدافند زیستی می تواند با احصاء چنین تهدیداتی و راهکارهایی برای پیگیری و مقابله با آن، جامعه را از تهدیدات بیولوژیک مصون سازد.

در ادامه جلسه اساتید و پزشکان استان در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه پدافند زیستی مباحثی را تدریس نمودند.

عابدی مسئول EOC مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تهدیدات نظام سلامت از منظر پدافند غیرعامل مطالبی را مطرح کرد که از جمله آنها میتوان به اولویت پیشگیری بر درمان و روزآمد کردن برنامه های درمان و سلامت اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر