۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۴۵۷۷
نمایشگاه دستاورهای شرکت های صنعت آب و برق در زمینه پدافند غیر عامل با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور در سالن ورزشی شهید عباسپور شرکت سهامی برق منطقه ای استان گیلان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از رشت، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور روز شنبه  در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران استان  گفت:  صنعت آب و برق و به عبارتی آب رسانی و برق رسانی از مهمترین ضروریات جامعه امروز است و در نتیجه عملکرد شرکت های آب و برق هم بسیار حساس و حیاتی است.

سردار محمد علی مطیعی افزود:  گیلان استانی تفریحی و گردشگریست و تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه ، بیانگر تلاش و تکاپوی تلاشگران صنعت آب و برق در حوزه پدافند غیر عامل و سایر زمینه ها می باشد.

وی ادامه داد: چنانچه شرایط غیر عادی به هر دلیلی ایجاد شود،  با این دستاوردهای مهم و ارزشمند  و توانمندی ها در گیلان ، بحران در کمترین زمان ممکن مدیریت خواهد شد.  

 نمایشگاه عمومی دستاوردهای پدافند غیر عامل  شرکت اب و برق منطقه ای گیلان از امروز  ( یازدهم آبان ماه )  به مدت چهار روز از ساعت ۱۰  تا ۱۴ در سالن ورزشی شهید عباسپور شرکت سهامی برق منطقه ای استان   برای بازدید عموم دایر است.

 پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به استفاده از جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارت های جانی و خسارت های مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارت ها را به حداقل ممکن کاهش داد

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری درهنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره ‌گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است و اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابه جایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفا، ماکت فریبنده و سازه های امن است

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری ایفا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر