۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۵۴۵۶
سناد جدیدی که افشا شده نشان می‌دهد دادگاه‌های آمریکایی مجوزهای لازم برای جاسوسی‌های سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا را در اختیار آن گذاشته بودند.
به نقل از نیویورک تایمز، روز گذشته دادگاه نظارت بر امور اطلاعاتی خارجی توضیحات مفصلی ارائه داد که ثابت می‌کرد این دادگاه به دولت آمریکا اجازه داده تا سوابق تماس‌های تلفنی آمریکاییان را نگهداری و ضبط کند.

همین مساله قانونی بودن اقدامات صورت گرفته را ثابت کرده و نشان می‌دهد که به نظر مقامات آمریکایی در جریان این جاسوسی ها، حریم شخصی هیچ شهروندی نقض نشده است.

این دادگاه از سال 2006 مجوز جاسوسی جاسوسان دولت آمریکا از مکالمات تلفنی مردم را صادر کرده بود  و به همین علت برخی نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات کنگره آمریکا نسبت به آن انتقاداتی را مطرح کرده بودند. البته تنها پس از افشاگری های ادوارد اسنودن بود که مردم عادی هم در جریان وسعت جاسوسی‌های سایبری و ارتباطی یاد شده قرار گرفتند و نسبت به آن شدیدا اعتراض کردند.

در عین حال افشای مواضع مقامات قضایی آمریکا در این زمینه نشان می دهد قرار نیست هیچ تغییری در رویه‌های آژانس امنیت ملی آمریکا صورت بگیرد و جاسوسی از شهروندان کماکان ادامه می یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر