۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۴۴۲۸
جلسه کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این جلسه محمدباقر آقایی مدیر کل پدافند غیرعامل استان ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل، به دستگاه های اجرایی عضو کارگروه در خصوص آمادگی برای برگزاری برنامه های این هفته مطالبی را یادآوری نمود. وی افزود: برگزاری پیاده روی خانوادگی و همچنین برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها و رزمایش های تخصصی از جمله برنامه های هفته پدافند غیرعامل در سال جاری می باشد. آقایی با تاکید بر اجرای منظم برنامه ها، عمل به برنامه های پدافند غیرعامل را تکلیف ملی دانست.

آقایی در ادامه با تاکید بر تهیه بانک ژن در استان، اجرایی نمودن این مهم را در راستای حفاظت  وصیانت از ذخایر ژنتیکی ضروری قلمداد کرد. وی همچنین با اشاره به این که رصد و پایش تهدیدات و اولویت بندی آن ها از اهداف اصلی پدافند غیرعامل می باشد، از اعضای کارگروه خواست تا با انجام مستمر رصد و پایش در تهیه سناریوهای رزمایش برای هر تهدید و اجرای مانور اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان در انتها با بیان این که کنترل و پایش تهدیدات تخصصی در حوزه بیماری های مشترک دام و انسان در سطح استان های مرزی ضروری است، تدبیر راهکارهای مقابله با این تهدیدات خطرساز را که در مواقعی تبدیل به بحران می شود، برای کاهش آسیب های ناشی از تهدیدات، اثربخش دانست. وی همچنین به وجود تهدیدات زیستی در مرزها اشاره کرده و بر کنترل ورودی و خروجی مرزها جهت شناسایی تهدیدات زیستی تاکید نمود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر