۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۴۴۱۱
در آستانه هفته پدافند غیرعامل
نخستین نشست مسئولان و رابطان پدافند غیرعامل همه دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه، موسسات دولتی و عمومی، نهادها و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی سطح استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.
سینا مظفری

در ابتدای این نشست، مرتضوی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه، حماسه پرشور پیاده روی اربعین حسینی را به عنوان بزرگترین مانور اجتماعی، سیاسی و هویتی و نماد مقاومت، پایداری و ثبات اعتقادی دانست. 

وی بازگشایی مرز خسروی و تلاش‌های انجام شده در سطوح ملی و استانی و همچنین میهمان نوازی مردم شریف استان به زائرین حسینی و تلاش مسئولان مرتبط در مهیا کردن امکانات مورد نیاز که موجبات رضایت و خوشنودی مردم و تثبیت و توسعه استان به‌عنوان دروازه دیرین سفر به عتبات عالیات در عراق را تبریک گفت.

وی همچنین در ادامه هفته نکوداشت پدافند غیرعامل را که از تاریخ هشتم لغایت چهاردهم آبان است تبریک گفته و با بیان اینکه شعار محوری هفته پدافند غیر عامل سال جاری، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید است،مهمترین اهداف نکوداشت هفته پدافندغیرعامل را تبیین و تشریح حوزه‌های فعالیت و کارکردهای پدافند غیر عامل و ضرورت فرهنگ سازی و فراگیر شدن کارکردها و دستاوردهای پدافند غیرعامل با گفتمان سازی عمومی و تخصصی و نهادینه سازی آن در سطح جامعه بیان کرد.

مرتضوی در ادامه به خلاصه‌ای از برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد. وی به صدا در آوردن زنگ پایداری در تمامی مدارس سطح استان، اجرای تئاتر با موضوع پدافند سایبری توسط کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و گلباران مزار شهدا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در 14 واحد دانشگاه‌های پیام نور سطح استان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، اجرای 5 رزمایش در حوزه های سایبری، انرژی و زیستی شامل حوزه‌های بانکی، مخابرات، طرح پاسخ در شرایط اضطرار با محوریت پتروشیمی، مقاومت و تاب‌آوری در شرایط اضطرار در حوزه نفتی و سلامت دام، اجرای 5 همایش در حوزه های پدافند اقتصادی با رویکرد رونق تولید، کشاورزی و امنیت غذایی، همایش زیستی با رویکرد کشاورزی، همایش مباحث 21 مقررات ملی ساختمان را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

غلامرضا مرتضوی ادامه داد: پدافند غیرعامل در مباحثی همچون مسائل زیستی، اقتصادی،سایبری، امنیتی و ... ارتباط دارد و حوزه فعالیت آن کشوری است.

وی افزود: از موضوعات اولویت‌دار پدافند غیرعامل بحث آموزش و فرهنگ سازی، سطح بندی مراکز مهم، حیاتی و حساس و صیانت از مردم و تداوم چرخه زندگی روزمره آنهاست.

مدیرکل پدافند غیرعامل در ادامه اظهار خود افزود: با پیگیری‌های به‌عمل آمده تمامی مراکز ثقل، حساس، مهم، بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های پمپاژآب به مولدهای اضطراری برق تجهیز شده‌اند. 

وی افزود: جایگزینی سامانه گندزدایی تاسیسات آب شرب با گاز کلر به سامانه‌های نوین و ایمن الکترولیز نمک طعام در راستای اهداف پدافندی در چهارمرکز پر تراکم جمعیتی صورت پذیرفته است.

مرتضوی گفت: کشور ایران به‌دلیل اصول و آرمان‌های استکبار ستیزی و موقعیت ژئوپلتیک و ژئو استراتژیک همواره از اهداف دشمنان بوده و کشور امریکا سرآمد این دشمنی است.

وی در پایان اتخاذ رویکرد مقاومت فعال در مواجه با تروریسم اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیشمار داخلی برای رفع نیازهای اساسی کشور را مهمترین و کوبنده‌ترین پاسخ به دشمنان دانستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر