۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۴۱۹۵
یک شبکه صهیونیستی اعلام کرد، در دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی در مرز غزه تا کنون دو و نیم میلیون تن بتن، سه میلیون و 100 هزار تن خاک و 140 هزار تن آهن به کار رفته و 1400 کارگر به صورت 24 ساعته در این پروژه کار می‌کنند.
رژیم صهیونیستی چند سالی است که ساخت یک «دیوار امنیتی هوشمند» را در مرز با نوار غزه آغاز کرده تا مانعی در برابر تونل‌های مقاومتی باشد.

شبکه صهیونیستی «کان» در این باره گزارش داد: پس از گذشت دو سال از جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه، تهدید تونل‌هایی که از حصار مرزی با نوار غزه عبور کرده بود، کشف و ساخت یکی از بزرگترین طرح‌های دستگاه‌های امنیتی اسرائیل آغاز شد، این طرح دیواری برای مقابله با تونل‌های حماس بود.

برخی مسؤولان در وزارت امنیت رژیم صهیونیستی می‌گویند، پیش‌بینی می‌شود پروژه ساخت دیوار امنیتی هوشمند طی چندماه آینده تمام شود.  

در ادامه این گزارش آمده است: هزاران کارگر به صورت ۲۴ ساعته برای تکمیل این پروژه کار می‌کنند، ۱۰۰ دستگاه و حدود دو و نیم میلیون تن بتن در آن بکار رفته است. طول این دیوار ۶۰ کیلومتر مربع در زیر زمین و بالای آن است ، تا کنون ۴۳ کیلومتر از آن ساخته شده که برابر ۷۰ درصد پروژه است.

شبکه کان افزود: در این دیوار حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن خاک و ۱۴۰ هزار تن آهن به کار رفته است، ۱۴۰۰ کارگر-۹۰۰ نفر در روز و ۵۰۰ نفر در شب- به صورت ۲۴ ساعته و در شش روز هفته در این پروژه کار می‌کنند که بیشتر آنها از کارگران خارجی و از کشورهای برزیل، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و مولداوی هستند.

بر اساس این گزارش، دیوار مذکور از جنوب نوار غزه در نزدیکی مثلث مرزی (مصر، غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸) آغاز می‌شود و تا شمال نوار غزه و سواحل دریا در نزدیکی روستای «زیکیم» ادامه دارد.

این شبکه صهیونیستی در ادامه گزارش داد، از نزدیک می‌توان حصار فولادی دیوار در بالای زمین را که ارتفاع آن به شش متر می‌رسد، دید که مجهز به سنسور و دزدگیر و دیگر وسایل تکنولوژی جدید است. اما نکته مهم این پروژه آن چیزی است که در زیر زمین رخ می‌دهد. این دیوار تا عمق دهها متر در زیر زمین ادامه دارد و شامل دستگاه‌های نظارتی پیشرفته و سنسور است که اگر در مناطق نزدیک تلاش‌هایی برای حفر تونل انجام شود، هشدار می‌دهد.

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی هستند که از زمان ساخت این دیوار ۱۷ «تونل هجومی» در مرز نوار غزه کشف شده است.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر