۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۷
روزنامه "هندو":
روزنامه "هندو" چاپ دهلي نو نوشت هند علاقمند است خريد نفت خام با روپيه از ايران را افزايش دهد و تأکيد دارد که نبايد به اقدامات زورگويانه گروه خاصي از کشورها ضد ايران پايبند باشد.
 
روزنامه هندو در گزارشي نوشت دفتر نخست وزير هند از وزارتخانه‌هاي نفت و بازرگاني خواست  چارچوب مشترکي را براي افزايش واردات نفت خام با روپيه از ايران، براي صرفه جويي در خروج ارز خارجي تهيه کنند. 

اين روزنامه نوشت اين تصميم در نشستي که "پولوک چاترجي" رييس دفتر نخست وزير با حضور "آرويند مايارام" قائم مقام بخش امور اقتصادي، و يک راي قائم مقام وزارت نفت‌ و اس.آر. رائو قائم مقام وزارت بازرگاني تشکيل داد اتخاذ شد‌. 

در اين نشست تاکيد شد هند بايد به موضع خود مبني بر ضرورت رعايت تحريم هاي سازمان ملل و اطاعت نکردن از اقدامات زورگويانه گروه خاصي از کشورها ضد ايران پايبند باشد.

پيش از اين در پي افزايش کسري حساب جاري و رکود اقتصادي در هند ،ام. ويراپا مويلي وزير نفت   
گفته بود هند مي‌تواند در سال جاري از طريق افزايش واردات نفت از ايران‌،‌ 47.8 ميليارد دلار در خروج ارز صرفه جويي کند‌. 

در بخش ديگري از گزارش روزنامه هندو  آمده است: مقامات وزارت نفت گفته‌اند ايران براي فروش نفت خام بيشتر به هند و ارايه اعتبار 90 روزه آمادگي خود را اعلام کرده است. 

هند در سال جاري مالي تا کنون دو ميليون تن نفت خام را از ايران وارد کرده است و اين کشور در نظر دارد 11 ميليون تن ديگر را در مدت باقيمانده از سال از اين کشور وارد کند.

در هفته ها و ماههاي اخير ارزش روپيه هند به نحو بي سابقه اي با کاهش ارزش در مقابل ارزهاي خارجي مواجه شد و به پايين ترين سطح در سالهاي اخير رسيد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر