۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۴۰۸۷
بدافزار «فنسی بیر» با ایجاد برخی تغییرات و به روزرسانی‌ها دوباره فعال شده و مجموعه ابزاری تازه در قالب بک دور به آن اضافه شده است.

به گزارش پایداری ملی، بدافزار فنسی بیر که به APT28،  Sednit، Sofacy و  Strontiumنیز شهرت دارد پیش از این برخی افراد و چهره های مشهور سیاسی را در نقاط مختلف جهان هدف قرار داده و برای سرقت اطلاعات آنها تلاش کرده بود.

از جمله قربانیان بدافزار مذکور می توان به کمیته ملی دموکراتیک آمریکا یا دی ان سی اشاره کرد که در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده به علت نفوذ همین بدافزار شاهد سرقت داده های حساس خود بودند.

آژانس جهانی ضد دوپینگ، ارتش اوکراین، انجمن فدراسیون های دو و میدانی و برخی نهادهای دولتی در نقاط مختلف جهان نیز هدف حملات هکری فنسی بیر قرار گرفته اند.

فنسی بیر فعالیت مخرب خود را از سال 2004 آغاز کرده و گفته می شود توسط هکرهای روس طراحی شده، اما در این زمینه شواهد قطعی وجود ندارد. فنسی بیر در 15 سال اخیر به طور مرتب به روز شده و تغییراتی در امکانات و محتوای آن به وجود امده تا بتواند حملات خود را تداوم ببخشد.

این بدافزار نخستین بار توسط شرکت امنیتی ای ست کشف شد و مشخص شد برخی وزارتخانه های خارجه در سراسر اروپا و آسیا از جمله قربانیان آن بوده اند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر