۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۴
رئیس‌ کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کمیسیون متبوعش و وزارت نفت در مسیر مقابله با تحریم‌ها همکاری خوبی با یکدیگر دارند، گفت: تحریم نفتی ایران خلاف اصول سازمان تجارت جهانی است.

مسعود میرکاظمی رئیس‌ کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤالی درباره راهکارهای حقوقی کمیسیون انرژی به وزیر نفت برای مقابله با تحریم‌های نفتی، گفت: در جلسه‌ای که با آقای قاسمی وزیر نفت داشتیم درباره تحریم‌های اعمالی علیه ایران گفت‌وگو کردیم؛ در این جلسه تاکید شد که نباید اجازه بدهیم آمریکا و برخی کشورهای غربی نفت را که ابزار ایران است علیه ایران به کار بگیرد.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی افزایش تقاضا در مقابل تولید نفت دوام نخواهد داشت، افزود: در آینده تولید کاهش و تقاضا افزایش خواهد یافت.

میرکاظمی با بیان اینکه کمیسیون انرژی به وزیر نفت درباره افزایش نقش آفرینی ایران در بازار جهانی نفت توصیه‌های داشته است، تصریح کرد: به آقای رستمی پیشنهاد کردیم بحث استفاده سیاسی از نفت توسط برخی کشورهای غربی و آمریکا را در اوپک پیگیری کند چرا که نفت ابزار سیاسی نیست و اگر باشد، ایران بهترین استفاده را می‌توان از آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های نفتی خلاف اصول سازمان تجارت جهانی است، گفت: از وزیر نفت خواستیم به تحریم‌ کنندگان نفت هشدار بدهد که در صورت استمرار سیاست‌های ضد ایرانی و استفاده ابزاری از نفت، ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان، با استفاده ابزاری از نفت کل اروپا را به چالش خواهد کشید.

میرکاظمی با بیان اینکه رستم قاسمی وزیر نفت از پیشنهادهای اعضای کمیسیون انرژی مجلس استقبال کرده است، گفت: همکاری بسیار خوبی بین کمیسیون انرژی و وزارت نفت وجود دارد چرا که دوستان ما در وزارت نفت همکاری لازم را دارند البته این منافاتی با نظارت کمیسیون انرژی بر عملکرد وزارت نفت ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر