۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۳۸۹۸
معاون استاندار لرستان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل از طرف دستگاه‌ها و نهادهای استان مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی، محمود ثمینی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با بیان اینکه اهمیت پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست و انسان از ابتدا تاکنون به روش‌های مختلف این مهم را رعایت کرده است، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت جامعه بشری و تکنولوژی، تهدیدات نیز افزایش یافته بنابراین موضوع پدافند غیر عامل از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه افزود: به تناسب نیازهای بشری و جامعه انتظارات افراد نیز افزایش پیدا کرده است، از این‌رو کسانی که این مسئولیت را برعهده دارند باید روی این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بیان کرد: با توجه به جنگ جهانی اول و دوم موضوع پدافند غیرعامل از طرف کشورها بیشتر از سایر پدافند‌ها مورد توجه قرار گرفت و در ایران نیز با توجه به تجربه وقوع جنگ تحمیلی و بلایای طبیعی و دیگر حوادث و تهدیدات هم پدافند غیرعامل اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: موضوع مطالعه طرح جامع پدافند غیرعامل باید از طرف دستگاه‌ها و نهادهای استان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

ثمینی با گلایه از بعضی دستگاهها که این موضوع را تا به حال جدی نگرفته‌اند، گفت: در اجرای این طرح نقش تخصصی دستگاه‌ها بسیار مهم است، بنابراین ضرورت دارد مدیران به صورت مستقیم ورود کنند.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت سوق الجیشی و استراتژیکی که لرستان در کشور دارد، از استان‌های مهم در بحث پدافند غیر عامل به شمار می‌آید و نیاز به پیش بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم است.

منبع: ایلنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر