۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۴۸
المانیتور:
یک رسانه آمریکایی جمعه گزارش داده دیدار «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در شهر «سوچی» دستاورد چندانی برای او نداشته است.

یک رسانه آمریکایی جمعه گزارش داده دیدار «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در شهر «سوچی» دستاورد چندانی برای او نداشته است. 

پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور یادآوری کرده نتانیاهو روز ۱۲ سپتامبر، درست ۵ روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برای دیدار با پوتین عازم روسیه شده است. 

این رسانه نوشته نتانیاهو ابتدا از این دیدار خواسته‌ای کاملاً متفاوت داشت. او خواستار برگزاری دیدار سه‌جانبه‌ای میان مشاوران امنیت داخلی روسیه، اسرائیل و آمریکا با حضور خودش، ولادیمیر  پوتین و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بود. این خواسته او به دلیل امتناع پوتین از همکاری ناکام ماند. 

نتانیاهو قبل از سفر به سوچی گفت قصد دارد با پوتین درباره اوضاع سوریه صحبت کند و اقدامات ایران را برای پوتین توضیح دهد. المانیتور نوشته است: «آیا او توانسته دستاوردی از این سفر کسب کند؟ بسیار بعید است.»

روسیه قبل از سفر نتانیاهو به سوچی دو بیانیه مهم صادر کرد که یکی از آنهامربوط به ایران بود. در بیانیه نخست، روسیه بر خلاف نتانیاهو تأکید کرد که یافته های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را نشان می‌دهد. 

روسیه حدود دو روز بعد هم با طرح نتانیاهو برای ضمیمه کردن بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی مخالفت کرد. 

المانیتور به ناکامی‌های قبلی نتانیاهو در سفرهایش به روسیه هم اشاره کرده است. رسانه آمریکایی نوشته نخست‌وزیر اسرائیل زمانی امیدوار بود که بتواند بین ایران و روسیه جدایی ایجاد کند. 

المانیتور می‌نویسد: «امروز -بعد از گذشت چهار سال و ۱۳ دیداری که نتانیاهو با پوتین داشته- به نظر می‌رسد که او نتوانسته بین مسکو و تهران شکاف ایجاد کند. شراکت میان دو کشور در سوریه همانند گذشته مستحکم است.»

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر