۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۳۵۵
مدیرعامل شرکت بهره برداری و مدیریت پتروپارس :
مدیرعامل شرکت بهره برداری و مدیریت پتروپارس(POMC )با بیان اینکه از هفته آینده تصفیه بخشی از گاز فازهای 6 و 7 و 8 در پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی از سر گرفته می‌شود، گفت: میزان گاز سمی H2S در گاز تصفیه شده این پالایشگاه در حد استاندارد است.

مهرزاد صفوت اظهار داشت: از هفته آینده تصفیه بخشی از گاز فازهای 6 و 7 و 8 در پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: درباره میزان گازی که از فازهای 6 و 7 و 8 به پالایشگاه 15 و 16 می‌آید باید با دیسپچینگ شرکت ملی گاز هماهنگ شود اما ظرفیت فعلی پالایشگاه به اندازه یک ترین یا 12.5 میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری و مدیریت پتروپارس اضافه کرد:  استاندارد خطوط لوله گاز سراسری برای دریافت گاز از پالایشگاه‌های گازی، داشتن زیر 5 ppm گاز سمی H2S یا سولفید هیدروژن است که گاز تصفیه شده در ترین اول پالایشگاه فازهای 15 و 16 در حد ppm2 بوده است.

وی تاکید کرد: شرکت ملی گاز نیز از دریافت این گاز استنکاف نمی‌کند چرا که میزان H2S آن در حد استاندارد است.

به گزارش فارس، اخیرا اخباری در باره استکاف شرکت ملی گاز از دریافت گاز تصفیه شده در پالایشگاه فازهای 15 و 16 به دلیل درصد بالای H2S آن منتشر شده است.

ترین اول پالایشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی که توسط شرکت مدیریت و بهره‌برداری پتروپارس راه‌اندازی شده است، تنها برای مدت بسیار کوتاهی کار کرده و به دلیل مشکلات فنی دوره راه‌اندازی، پالایش گاز در آن متوقف شده است.

شرکت سپانیر رهبر کنسرسیوم توسعه دهنده این فازها بوده است و شرکت دانا انرژی حفاری چاه‌های آن را انجام می‌دهد. حفاری چاه‌های فازهای 15 و 16 پارس جنوبی هنوز به پایان نرسیده است و پالایشگاه این فاز، گاز ترش فازهای 6و 7و 8 را تصفیه کرده و به شبکه سراسری مصرف ارسال می‌کند.

گاز ترش فازهای 6 و 7 و 8 برای تزریق به میدان نفتی آغاجاری ارسال می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر