۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۳۵۰۶
جانشین ‌استان‌های سازمان پدافند غیرعامل ‌از پایان مطالعات تدوین سند جامع پدافند غیرعامل ‌خبر داد و گفت: ‌سند پدافند غیرعامل ملی تدوین می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، عزیز‌الله خسروجردی پیش‌ازظهر امروز در نشست بررسی روند تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر با بیان اینکه طرح مطالعاتی این طرح در 31 استان کشور آغاز شده است اظهار داشت: کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور دارای اعضای بلند پایه کشور است که تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه برای تدوین سند جامع پدافند غیرعامل  با 31 استان قرار داد منعقد شده است تصریح کرد: 50 درصد مطالعات این طرح توسط شرکت‌ها، مجریان و دانشگاه‌های دارای صلاحیت حوزه پدافند و امنیتی و حفاظتی در حال اجراء و در کل کشور دارای 50 درصد پیشرفت است.

جانشین معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از پایان مطالعات تدوین سند جامع پدافند غیرعامل تا پایان سال در کل کشور خبر داد و بیان کرد: این مطالعات در دستور کار جدی سازمان پدافند غیرعامل قرار دارد و ان‌شاالله سند پدافند غیرعامل ملی تدوین می‌شود و به آن دست می‌یابیم.

خسروجردی از پایان مطالعات سند یاد شده در استان کرمان خبر داد و افزود: این مطالعات در استان زنجان دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است و در مجموع مطالعات این طرح در استان‌ها دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی، با بیان اینکه  طرح مطالعاتی تدوین سند جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر روند مطلوبی دارد گفت: گزارش‌های اعلام‌شده نشان می‌دهد وضعیت اجرای طرح سند جامع پدافند غیرعامل در این استان مطلوب است و تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

جانشین معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با قدردانی از مجموعه استانداری بوشهر در حمایت‌ها از پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه پدافند غیرعامل وزیر کشور و رئیس سازمان پدافند غیرعامل، 50 درصد هزینه این طرح بر عهده وزارت کشور از طریق استانداری‌ها و مابقی سازمان پدافند غیرعامل تامین می‌‌کند.

خسروجردی با بیان اینکه سال گذشته 10 میلیارد 570 میلیون ریال سهم اولیه سازمان پدافند غیرعامل به 20 استان پرداخت شد گفت: امسال برای تسریع در تدوین سند جامع پدافند غیرعامل 18 میلیارد ریال برای 20 استان تخصیص یافته است واین مبلغ در حساب ذی‌حسابی سازمان پدافند غیرعامل قرار دارد که با تایید پدافند غیرعامل استان‌ها و ناظر طرح مطالعاتی سند جامع پدافند غیرعامل به حساب آنان واریز می‌‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر  نیز با تاکید بر تسریع تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر تصریح کرد: مقرر شد تا آخر امسال طرح جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر تکمیل و به سرانجام برسد.

حمزه اعتماد پیشرفت این طرح را در استان بوشهر34 درصد دانست و افزود: استان بوشهر در تدوین سند جامع پدافند غیرعامل از برنامه عقب است و انتظار می‌رود که تلاش بیشتری برای تسریع در تکمیل این طرح اقدامات لازم انجام شود.

وی، تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل در منطقه ویژه پارس جنوبی را یک ضرورت دانست و افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل در مراکز شهرستان‌های استان بوشهر  اجرایی شده و در قالب این طرح‌ها انواع تهدیدها و نقاط آسیب شناسایی و راهکارهای لازم برای جلوگیری از آسیب‌های ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر