۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۳۴۱۸
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی از آغاز احداث پروژه 2 واحد نیروگاه گازی جدید در شهرستان نکا خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، علی محمد شاعری از شهرستان ساری اظهار کرد: بزودی شاهد کلنگ زنی دو واحد جدید نیروگاه گازی در شهرستان نکا هرکدام به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات خواهیم بود.

شاعری ادامه داد: با به بهره‌برداری رسیدن این واحدها در مجموع ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نیروگاه‌ها امکان نصب واحد بخار سیکل ترکیبی کلاس E با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات وجود دارد، افزود: با در مدار قرار گرفتن این نیروگاه‌ها، میزان تولید برق به میزان ۴۸۴ مگاوات افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اعتبار اجرای این پروژه در شرق استان را یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: این پروژه از لحاظ اعتباری بزرگترین پروژه استان است که بزودی شاهد عملیات کلنگ زنی آن در شهرستان نکا با حضور مسؤولان عالی رتبه صنعت برق کشور خواهیم بود.

شاعری بیان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی موجود به سیکل ترکیبی یکی از اقدامات بزرگ در صنعت برق است که می‌تواند مشکلات موجود در صنعت برق را برطرف کند.

وی ادامه داد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی سبب افزایش راندمان تولید برق می‌شود.

این نماینده عضو خانه ملت گفت: با احداث این دو واحد نیروگاهی جدید در شرق مازندران، شاهد رویداد بزرگی در صنعت برق و تولید انرژی در این منطقه خواهیم بود.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر