۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۴۱۵
معاون وزیر شهرسازی گفت: برنامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی بر این است که یک‌هزار و 100 کیلومتر مسیر بزرگراهی و راه اصلی را امسال به بهره‌برداری برساند.

به گزارش پایداری ملی، خیرالله خادمی امروز در حاشیه افتتاح قطعه آخر محور کرمان - زرند (تقاطع پل راه آهن) به افزایش بودجه راهسازی در استان کرمان به میزان 225 میلیارد تومان اشاره و اظهار کرد: با وجود محدودیت در منابع مالی، اما بودجه راهسازی استان کرمان به حدود دو برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در زمینه تخصیص منابع هم توجه شده است، سال گذشته از مجموع 135 میلیارد تومان اعتبار راهسازی استان کرمان، 66 درصد آن تخصیص یافت اما امسال تا امروز حدود 71 درصد 225 میلیارد تومان از طرف سازمان برنامه تخصیص یافته است.

خادمی عنوان کرد: به زودی بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران پرداخت می‌شود و تسریعی در عملیات نیمه‌کاره پروژه خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی به پهناوری استان کرمان پرداخت و گفت: این استان هم ظرفیت ترانزیتی برای کشور دارد و هم معادن و صنعت و مردمی که به زیرساخت راه نیازمند هستند، لذا متناسب با توسعه معادن و صنایع، باید بحث زیرساخت‌ها اعم از جاده و ریلی مدنظر قرار گیرد.

خادمی بیان داشت: متناسب با توسعه اقتصادی و ظرفیتی که در صنعت و معادن استان به وجود می‌آید، زیرساخت‌ها نیز باید فراهم باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: تزریق منابع مالی برای استان از وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استان و نمایندگان مورد پیگیری قرار گیرد و تسریع در کارها را داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اتمام عملیات چهار خطه شدن محور کرمان – زرند اشاره و بیان داشت: بزرگراه 75 کیلومتری کرمان - زرند می‌تواند بخش زیادی از تصادفات جاده‌ای را در این محور کاهش دهد.

خادمی اضافه کرد: با چهار خطه کردن این محور، ظرفیت ترانزیت هم با توجه به صنایعی که در منطقه وجود دارد، بالا می‌رود و سرویس دهی به اقتصاد منطقه را به همراه دارد.

بهره‌برداری از 1100 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه کلنگ‌زنی قطعه سوم محور زرند – کوهبنان عنوان کرد: با اجرای این طرح مسیر ۹۴ کیلومتری زرند به کوهبنان به ۷۲ کیومتر کاهش می‌یابد و گردنه‌های کوهستانی مسیر حذف می‌شود.

وی زمان اجرای طرح را دو ساله عنوان کرد و گفت: ردیف اعتباری مناسبی برای این طرح گذاشته شده و نقدینگی برای آن تامین شده است و روند عملیاتی خوب خواهد بود.

خادمی افزود: برنامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی بر این است که یک‌هزار و 100 کیلومتر مسیر بزرگراهی و راه اصلی را امسال به بهره‌برداری برساند و چند آزاد راه اصلی به طول ۳۰۰ کیلومتر را امسال داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از این بزرگراه‌ها در استان کرمان است که ۱۰۰ کیلومتر الان آماده آسفالت قرار دارد.

۹ پروژه بزرگراهی پیوست قانون در استان در دست اجراست

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون استاندار کرمان و جمعی از مسولان قطعه آخر محور کرمان - زرند (تقاطع پل راه آهن) به طول دو و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گفته بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، ۹ پروژه بزرگراهی پیوست قانون در استان در دست اجراست.

وی عنوان کرد: مسیر کرمان- زرند ۷۵ کیلومتر طول دارد که عملیات دو بانده ساختن آن از سال ۸۵ آغاز شده و در مجموع ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشته است.

همچنین امروز عملیات اجرایی قطعه سوم محور زرند - کوهبنان به طول ۱۰ کیلومتر آغاز شد.

بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد: از کیلومتر ۲۴ تا ۳۴ محور زرند کوهبنان کوهستانی است و پیچ و خم های زیادی دارد که با اجرای طرح جدید این مسیر حذف و مسیر ۹۴ کیلومتری محور زرند - کوهبنان به ۷۲ کیلومتر کاهش می‌یابد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر