۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۶۷
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد؛
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، نقش سازمان پدافند غیرعامل در شناسایی و مقابله با مسئله بیوتروریسم مؤثر است، گفت: این مسئله در امنیت و سلامت مردم و جامعه و بازدارندگی خطرات حائز اهمیت است.

به گزارش پایداری ملی، احد جمالی در کمیسیون بیوتروریسم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداختن به مسئله بیوتروریسم و اقدامات مقابله‌ای با آن برای هوشیاری و آمادگی بیشتر است.

وی با بیان اینکه نقش سازمان پدافند غیرعامل در شناسایی و مقابله با مسئله بیوتروریسم مؤثر است، افزود: این مسئله در امنیت و سلامت مردم و جامعه و بازدارندگی خطرات حائز اهمیت است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: مسئله بیوتروریسم هرچند در اغلب موارد در حد گمانه‌زنی است؛ اما هشداری است که باید در هر صورت آمادگی لازم را داشته باشیم.

جمالی، سه موضوع قاچاق لوازم آرایشی بهداشتی، محصولات کشاورزی و محصولات دامی را از موضوع‌های مهم دانست و بر ضرورت کنترل و جلوگیری از ورود قاچاق لوازم آرایشی بهداشتی و مدیریت توزیع آنها تأکید کرد.

وی، داشتن بارکد را دلیل استاندارد بودن کالاهای آرایشی و بهداشتی ندانست و توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد به‌طور مکرر در آزمایشگاه تست‌های لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، فرهنگ‌سازی درباره کمتر مصرف این کالاها به دلیل خطرات احتمالی را لازم دانست و تأکید کرد: از توزیع این کالا‌ها با تداخل صنوف و یا از طریق دستفروشان  به شدت جلوگیری شود.

جمالی درباره نظارت دقیق و جدی بر ضرورت استفاده از انواع سموم و کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی تأکید کرد و یادآور شد: جهاد کشاورزی و اداره استاندارد در این رابطه دقت نظر کافی داشته باشند.

وی، وجود آزمایشگاه مرجع در این باره را ضروری عنوان و تشریح کرد: استانداری کهگیلویه وبویراحمد برای هرگونه همکاری آمادگی لازم را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر