۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۷۲
مدیر و مدرس مؤسسه خطابه امیر بیان یزد در مراسم جشن عید غدیرخم گفت: زنده نگه داشتن ریشه فرهنگ غدیر و حقانیت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) به تمدن اسلامی منجر می شود.
به گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام مهدی دادآفرین، دوشنبه شب در مراسم جشنی که به مناسبت فرا رسیدن عید غدیرخم توسط اعضای هیئت روضه الشهداء در آستان امام زاده سیدغیاث الدین مهریز برگزار شده بود، عید غدیرخم را عید الله اکبر و بزرگترین عید مسلمانان و شیعیان دانست و خاطرنشان کرد: در روز عید غدیرخم، مهم ترین عید شیعیان، شایسته است مؤمنین مانند عید نوروز، لباس نو پوشیده و به یکدیگر عیدی بدهند و برای بزرگداشت این روز عظیم، فقرا را اطعام داده و صله ارحام  به جا آورند.

مدیر و مدرس مؤسسه خطابه امیر بیان یزد با اشاره به روایات متعدد در وصف امیرمؤمنان حضرت علی (ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید علی بن ابی طالب (ع) أفضل من القرآن و امام سجاد (ع) می فرماید ثواب به جا آوردن دو رکعت نماز در حرم جدم امیرالمؤمنین علی (ع) با ثواب به جا آوردن دویست هزار رکعت نماز در طول عمر برابری می کند.

زنده نگه داشتن واقعه غدیرخم راهگشای تمدن اسلامی است

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن و اشاعه فرهنگ غدیر منجر به ایجاد تمدن اسلامی می شود اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، بر ایجاد تمدن اسلامی که زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) است تأکید کرده است و زنده نگه داشتن ریشه فرهنگ غدیر و حقانیت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) به تمدن اسلامی منجر می شود و در این راه، شیعیان در قبال جامعه اسلامی و احیای سنت های پسندیده الهی مسئولیت خطیر و سنگینی بر عهده دارند.

دادآفرین همچنین ادامه داد: محبت به امیرالمؤمنین و اولاد مطهر ایشان در دل های مردم جایگاه ویژه ای دارد؛ اما اگر سبک زندگی آن ها و توجه به توصیه های آنان در مورد دینداری، سیاست و فرهنگ اسلامی در زندگی مردم رونق ندارد به خاطر آن است که معرفت و امام شناسی مردم ضعیف است.

مسئول هیئت روضه الشهداء شهرستان مهریز افزود: حضرت علی النقی امام هادی (ع) با معرفی زیارت جامعه کبیره، زیارت ناحیه مقدسه و زیارت غدیریه به عنوان بهترین زیارات، راهکار افزایش معرفت به ائمه اطهار علیهم السلام را انس با زیارات امامان معصوم و دقت در معارف گنجانده شده در آن دانسته است.  

مطالعه نهج البلاغه از انحرافات جامعه می کاهد

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: جرج جرداق مسیحی، دویست بار کتاب گران سنگ نهج البلاغه را مطالعه کرده است و هر بار معارف جدیدی را فراگرفته است؛ اما شیعیان امیرالمؤمنین چند بار این کتاب را که راهنمای زندگی است مطالعه کرده اند؟ با ترویج مطالعه این کتاب، انحرافات و غفلت ها در جامعه نیز رنگ می بازد.

وی بیان کرد: حضرت زهرا (س) بین در و دیوار، حضرت ابی عبدالله در صحرای کربلا و طی 250 سال، 11 امام معصوم مظلومانه به شهادت رسیدند و این به دلیل فراموش شدن واقعه غدیرخم به وسیله توطئه عده ای خیانتکار بود. به کوری چشم دشمنان قسم خورده اسلام و امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)، باید با راه اندازی کاروان های شادی در روز عید غدیرخم، شکوه و عظمت این روز برای مردم جامعه و نسل های بعدی خاطره انگیز و به یادماندنی شود.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر