۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۹۲
معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: از سال 84 تا 96 شاهد کاهش آمار تلفات در جاده‌های کشور بودیم، اما متأسفانه طی 2 سال گذشته این آمار روند افزایشی به خود گرفته است.

به گزارش پایداری ملی، مهدی مخبر ظهر امروز در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل‌نقل لرستان اظهار کرد: از سال 84 تا 96 شاهد کاهش آمار تلفات در جاده‌های کشور بودیم، اما متأسفانه طی 2 سال گذشته این آمار روند افزایشی به خود گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طی سه ماهه امسال با وجود کاهش تردد در لرستان، اما شاهد افزایش تلفات جاده‌ای در این استان بودیم، به‌نحوی‌که تعداد فوتی‌های برون شهری و روستایی استان 53.9 درصد افزایش داشته است.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور سرعت غیرمجاز سه ماهه امسال کشور را 6.8 درصد عنوان و این آمار را برای لرستان 6.3 درصد بیان کرد.

مخبر با بیان اینکه لرستان رتبه دوم را در بین استان‌ها به جهت مرگ در اثر تصادفات ناوگان باری دارد، افزود: همچنین این استان رتبه یازدهم را برای فوت متوفیان جوان 20 تا 40 ساله دارد.

وی در تشریح اولویت‌بندی محورهای پر ریسک لرستان تصریح کرد: سه راهی چالانچولان به دورود، محور خرم‌آباد به چگنی و همچنین محور خرم‌آباد به سه راهی چالانچولان سه محور اولویت‌بندی شده از نظر نقاط پر رسیک است.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بر رفع نقاط حادثه‌خیز به ویژه در محورهای پر رسیک لرستان تأکید کرد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر