۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۲۰
رهبر طالبان افزایش بمباران و «اظهارات ضد و نقیض» مقامات نظامی و سیاسی آمریکا را موجب «نگرانی و شک» دربارۀ این روند صلح و اراده در این باره دانست.
به گزارش پایداری ملی، «ملا هبت‌الله آخندزاده»، رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید قربان به اعضای این گروه دستور داد تا برای محافظت از مردم در روزهای عید، تمامی اقدامات لازم را انجام دهند.

ملا هبت‌الله این پیام گفت: همزمان با ادامه جنگ از سوی طالبان، تلاش‌های سیاسی این گروه نیز شدت گرفته‌اند و هدف از آن پایان دادن به اشغال افغانستان است.

وی خطاب به آمریکایی‌ها افزود: اکنون طالبان روند صلح را با جدیت به پیش می‌برند و آمریکا نیز باید این روند را «صادقانه» به پیش ببرند، تا گام‌های مؤثری در راستای حل معضل افغانستان برداشته شود و فاجعه ۱۸ساله پایان یابد.

رهبر طالبان در ادامه افزایش بمباران و «اظهارات ضد و نقیض» مقامات نظامی و سیاسی آمریکا را موجب «نگرانی و شک» دربارۀ این روند صلح و اراده در این باره دانست.

وی به اعضای طالبان دستور داد تا برای محافظت از پروژه‌های عام‌المنفعه، ثروت و دارایی ملی افغانستان تلاش کنند.

در هشتمین دور گفت‌وگوها در قطر، نماینده‌گان آمریکا و طالبان در زمینه توافق برای زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌اند و اکنون درباره شیوه چگونگی عملی شدن توافقنامه صلح رأیزنی می‌کنند.

زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان، در هشتمین دور گفت‌وگوها میان نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر یکی از مهم‌ترین بحث‌ها بوده‌است.

در روزهای اخیر یکی از مقامات طالبان از حل اختلافات آمریکا و طالبان بر سر خروج نیروها و عدم تبدیل خاک افغانستان برای فعالیت تروریسم خبر داد.

«سهیل شاهین،» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، نیز در یک پیام توئیتری اعلام کرد که اگر توافقنامه میان دو طرف نهایی گردد، «همه نیروهای خارجی در چهارچوب زمانی تعیین شده افغانستان را ترک می‌کنند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر