۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۲۸۱۹
وزیر اطلاعات با اذعان به اینکه در استان گیلان مشکل امنیتی وجود ندارد، گفت: عامل اصلی امنیت در منطقه، مردم هستند.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام سید محمود علوی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان در دفتر امام‌جمعه رشت، با بیان اینکه گیلان استانی ممتاز است اظهار کرد: گیلان دارای فرهیختگان متعددی است و شخصیت‌های بسیاری در این استان وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم داشتن نگاه ویژه به گیلان به دلیل رشد سریع بلوغ سیاسی بیان کرد:  گیلان در سرسبزی طبیعی خود دارای سرسبزی نخبگی است و  ما به گیلان علاقه‌مندیم.

وزیر اطلاعات با اذعان به اینکه در استان گیلان مشکل امنیتی وجود ندارد، گفت: در گیلان نیاز نیست دستگاهی بخواهد امنیت را برقرار کند زیر عامل اصلی امنیت منطقه، مردم هستند و خودشان امنیت را برقرار می‌کنند.

وی با اشاره به وحدت و همدلی در میان مردم گیلان افزود: همراهی عمومی نخبگان و همدلی مردم با مدیران موجب شده اگر نگوییم گیلان بی‌مسئله است باید بگوییم گیلان استان کم مسئله‌ای است.

تکیه بر جوانان و نخبگان تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نیز در این دیدار با اشاره به آرامش حاکم در استان اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های دریا، جلگه و کوه در استان به لحاظ آماری سالانه پذیرای ۳۵ میلیون نفر گردشگر هستیم اما مردم گیلان روحیه معنوی و دینی خود را به‌خوبی حفظ کرده‌اند.

آیت‌الله رسول فلاحتی وجود ۸ هزار شهید در گیلان بسیار مهم عنوان کرد و افزود: مردم گیلان از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردارند، اما به زیربناهای استان قدری کم‌توجهی شده است.

وی با اشاره به آماده بودن بستر برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در استان گفت: زمینه سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی خوبی در استان وجود دارد و اگر از این بسترهای موجود به‌خوبی استفاده شود و تمام مسؤولان فارغ از افکار و اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی بخواهند در کنار همدیگر باشند بخش بسیاری از بیکاری در منطقه برطرف می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به بازدید خود از صنایع دریایی شهید تمجیدی و تالاب انزلی در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: جوانان استان کشتی‌های بزرگی در گیلان در حال ساخت دارند و این امر توانمندی استان را نشان می‌دهد.

وی وجود تالاب انزلی را ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در منطقه دانست و تصریح کرد: پس از انقلاب هیچ توجهی به دو رودخانه زرجوب و گوهررود در شهر رشت نشده و آسیب‌های آن در داخل شهر و ورودی به تالاب انزلی بسیار است امیدواریم با معرفی استاندار جدید گیلان به مشکلات استان توجه جدی شود و اگر بتوانند سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهند بسترهای توسعه همه‌جانبه در استان وجود دارد.

فلاحتی با اشاره به اینکه به دلیل بی‌توجهی به زیرساخت‌های اقتصادی، فقر گیلان زیر سرسبزی استان پنهان است، بیان کرد: از روز نخست که به گیلان آمدیم اعلام کردیم برای ما داشتن افکار و اندیشه‌های سیاسی، گرایش‌ها و سلیقه‌ها ایراد نیست بلکه داشتن سلیقه لطف الهی است.

وی با اشاره به اهمیت وجود افراد مؤمن، انقلابی و داشتن اراده برای کار کفت: اگر تمام نیروها بخواهند در کنار همدیگر باشند باوجود گرایش‌ها و سلیقه‌های سیاسی به موفقیت می‌رسیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به تحریم‌ها و دشمنی‌ها علیه نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: اکنون همه مردم و مسؤولان به این باور رسیدند که تکیه‌بر توانایی کشور، جوانان و نخبگان تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات و پیشرفت است و اکنون بستر پیشرفت در ذیل توجهات الهی، امام زمان (عج) و درایت مقام معظم رهبری در کشور فراهم است و امیدواریم دررسیدن به آرمان‌های شهدا موفق شویم.

به گزارش فارس در این دیدار مدیرکل جدید اطلاعات گیلان معرفی و از تلاش‌های مدیرکل سابق قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر