۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۴۲
استاندار قم:
استاندار قم گفت: طرح جامع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل قم باید در اسرع وقت توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی و معاونت عمرانی استانداری این استان به اجرا گذاشته شود.
به گزارش پایداری ملی، بهرام سرمست روز سه شنبه در هفدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار امام جواد (ع) استانداری با اشاره به حادثه آتش سوزی  اخیر در شهرک شکوهیه قم اظهار داشت: تمام دستگاه ها، کارآفرینان و تولیدکنندگان واحدهای این مجموعه صنعتی باید در این خصوص به اندازه کافی حساسیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در مدیریت استان نیز این حساسیت به موقع برانگیخته شد، گفت: یک تیم برای رسیدگی به این قبیل حوادث مامور شده و حتی قبل از این آتش سوزی نیز تصمیم های خوبی در جلسه کارگروه گرفته شد.

استاندار قم همچنین با تقدیر از ورود به موقع آتش نشانان و نیروهای امدادی به صحنه آتش سوزی و تعامل و هم افرایی و همکاری صورت گرفته بیان داشت: قدرت عمل و مانور نیروهای آتش نشانی و امدادی در این حادثه قابل تقدیر بود.

سرمست اظهار داشت: تولیدکنندگان و صاحبان صنایع استان باید معیارهای اچ. اس. ای یا صلاحیت ایمنی پیمانکار را رعایت و دستگاه های متولی نیز نظارت کافی را اعمال کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تهیه یک طرح جامع برای این موضوع توسط سازمان مدیریت بحران و اداره کل پدافند غیر عامل استان افزود: باید در واحدهای صنعتی، تدبیر اساسی برای این موضوع اندیشیده شود.

وی ادامه داد: این تدابیر نیازمند همکاری واحدهای تولیدی است و شرکت شهرک های صنعتی استان نیز برای تامین زیر ساخت های آتش نشانی و آب مورد نظر برای این موضوع، جلسه و نشستی را با واحدهای مربوطه برگزار کند.

استاندار قم گفت: گزارشی از طرح جامع مدیریت بحران و پدافند غیر عامل واحدهای تولیدی و صنعتی استان و دستگاه هایی که مسئولیتی در این زمینه دارند، در اسرع وقت ارائه شود تا بتوانیم پشتیبان خوبی برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باشیم، چرا که امنیت فضاهای صنعتی استان مهم است.

وی افزود: در شب حادثه آتش سوزی در شهرک شکوهیه معاونان استانداری و دستگاه های ذی ربط پای کار بودند و اجازه ندادند این آتش سوزی گسترده شده و به واحدهای مجاور تسری پیدا کند.

 آتش‌سوزی شهرک شکوهیه در ساعت ۲۲ و ۴۳ دقیقه یازدهم مردادماه جاری در واحد تولید رنگ در این شهرک صنعتی آغاز و حجم آتش‌سوزی در این کارخانه موجب سرایت آتش به انبارهای یک واحد تولید الیاف در مجاورت این کارخانه شد.

بیش از ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین اطفاء حریق و ده‌ها نیروی آتش‌نشانی، ۲۳ دستگاه ماشین آتش‌نشانی از قم ، ۴ دستگاه ماشین سنگین اطفاء حریق از شهرک شکوهیه،‌۲ دستگاه خودروی سپاه و دیگر ماشین‌آلات برای اطفاء این آتش‌سوزی به کار گرفته شد و در نهایت در ساعت پنج بامداد دوازدهم مرداد به‌طور کامل اطفا شد.

شهرک صنعتی شکوهیه قم در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم - تهران واقع‌شده است، در این شهرک واحدهای مختلف شیمیایی، فلزی، نساجی، برق الکترونیک، غذایی و کانی غیرفلزی فعال است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر